• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1
گزارش« روزان» از اهداف مقاومت؛

حمله حزب الله به محل سکونت نخست وزیر اسرائیل

  • کد خبر : 7249
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۶
حمله حزب الله به محل سکونت نخست وزیر اسرائیل

گروه سیاسی- بیش از یکسال از جنگ غزه گذشته و روز جمعه پس از شهادت یحیی سنوار وارد فاز تازه‌ای شده است. حزب‌الله لبنان هم که پس از ترور سیدحسن نصرالله اقدامات تازه‌ای را علیه رژیم اشغالگر در پیش گرفته در عملیاتی کم سابقه خود با نفوذ پهپادی به مناطقی از فلسطین اشغالی از جمله […]

گروه سیاسی- بیش از یکسال از جنگ غزه گذشته و روز جمعه پس از شهادت یحیی سنوار وارد فاز تازه‌ای شده است. حزب‌الله لبنان هم که پس از ترور سیدحسن نصرالله اقدامات تازه‌ای را علیه رژیم اشغالگر در پیش گرفته در عملیاتی کم سابقه خود با نفوذ پهپادی به مناطقی از فلسطین اشغالی از جمله جنوب حیفا ساختمان مقر اقامت نخست وزیر اسرائیل را هدف قرار داد. این حمله منجر به آماده باش نظامی در اراضی اشغالی شد.

صبح روزگذشته ۲۸ مهر رسانه‌های عبری با اذعان به وارد شدن خسارت به ساختمانی در شهر قیساریه در شمال نتانیا، از سقوط یک پهپاد در این شهر در جنوب حیفا خبر دادند. طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی بر اثر انفجار این پهپاد به ساختمانی در قیساریه خساراتی وارد شد.

این در حالی است که منابعی به شبکه تلویزیونی العربی قطر گزارش دادند: ساختمان مورد هدف در قیساریه محل سکونت شخصی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل است.

یدیعوت آحارونوت نیز نوشت: دفتر نتانیاهو از افشای محل اختفای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در هنگام انفجار پهپاد در قیساریه خودداری کرد.

این روزنامه افزود: یک پهپاد در فاصله ۷۰ کیلومتری لبنان پرواز کرد و مستقیماً به ساختمانی در قیساریه برخورد کرد و ترکش‌های آن نیز به ساختمان مجاور اصابت کرد، در حالی که دفتر نتانیاهو اعلام نکرد که آیا نخست وزیر در محل اقامت خود در منطقه حضور داشته است یا خیر.

براساس گزارش این روزنامه، هدف این حمله پهپادی منزل نتانیاهو بود که حاکی از نفوذ فوق‌العاده حزب‌الله دارد.

ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد سه پهپاد از لبنان را شناسایی کرده، که یکی از آن‌ها به ساختمانی در قیساریه برخورد کرده است.

رسانه‌های عبری در ادامه گزارش دادند: تعداد زیادی نیروی پلیس اسرائیل به سمت محل سقوط پهپاد در قیساریه اعزام شدند و آماده باش امنیتی اعلام شده است. وبگاه واللا نیز گزارش داد: هواپیما‌ها و هلیکوپتر‌های نظامی در آسمان شهر قیساریه در شمال تل آویو در حالت آماده باش هستند.

در این راستا رسانه‌ها گزارش دادند پهپاد‌های مقاومت لبنان به حریم هوایی شمال فلسطین اشغالی برای دقایقی نفوذ کردند و آژیر‌های خطر به طور مداوم به صدا درآمدند، بدون اینکه پدافند هوایی اشغالگر بتواند آن‌ها را ساقط کند.

شهرک نشینان نیز گزارش دادند آژیر‌ها در تل‌آویو به صدا درآمدند درحالیکه از طریق جبهه داخلی فعال نشده بودند. در این رابطه رسانه‌ها از وقوع آتش سوزی در اطراف نتانیا در نزدیکی تل‌آویو خبر دادند.

رسانه‌های عبری همچنین گزارش دادند در پی انفجار پهپاد در ساختمانی در شهر قیساریه، نزدیک خانه نتانیاهو، افرادی زخمی شدند. برخی گزارش‌ها نیز وقوع زخمی‌ها را انکار کردند.

رسانه‌های عبری گزارش دادند: پلیس خیابان‌های شهر قیساریه در جنوب حیفا را بست و از نزدیک شدن خبرنگاران به محل نفوذ پهپاد مقاومت لبنان جلوگیری کرد.

کانال ۱۲ عبری هم گزارش داد: سه هواپیمای بدون سرنشین از لبنان به سمت نهاریا و عکا نفوذ کردند و تنها یکی از آن‌ها رهگیری شد. برخی رسانه‌ها نیز گزارش دادند صدای انفجار در آسمان شهر حیفا و خلیج آن و صدای آژیر خطر در عکا و نهاریا شنیده شد.

کانال ۱۲ در ادامه گزارش داد که سیستم جی پی اس در منطقه تل‌آویو دچار اختلال شده است.

رسانه‌های عبری همچنین نوشتند: یک پهپاد در کنار هلیکوپتر اسرائیلی پرواز می‌کرد در حالیکه بالگرد اسرائیلی در حومه حیفا در حال جستجوی آن بود.

ارتش اشغالگر اعلام کرد که در حال تحقیق در مورد نفوذ پهپادی به مناطق الجلیل علیا و غربی است.

به گزارش رسانه‌های عبری، آژیر خطر در طبریا، اطراف آن و جولان اشغالی جنوبی نیز به صدا درآمد. این رسانه‌ها همچنین گزارش دادند آژیر‌های خطر در منطقه «گلیلوت» در حومه تل‌آویو در نزدیکی مقر موساد به دلیل نفوذ پهپاد از لبنان به صدا درآمد. همچنین آژیر خطر در «حیفا و کرمل» در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد.

این در حالی است که حزب‌الله لبنان اعلام کرد مجاهدان مقاومت اسلامی در ساعت ۰۲:۴۵ بامداد روز شنبه در حمایت از ملت ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آن‌ها و در دفاع از لبنان و مردم این کشور محل استقرار سربازان دشمن اسرائیلی در «جل الدیر»، در شمال شرقی شهرک «آویویم» را با موجی از موشک‌ها هدف قرار دادند.

حزب‌الله لبنان تاکید کرد: مجاهدان مقاومت اسلامی در ساعت ۰۱:۰۰ بامداد روز شنبه همچنین محل تجمع سربازان دشمن اسرائیلی در شهرک مالکیه را موشک باران کردند.

مقاومت اسلامی در دفاع از لبنان و مردم آن در روز جمعه ۲۱ عملیات نظامی از جمله عملیات مقابله با تلاش‌های دشمن اسرائیلی برای پیشروی در مرز لبنان و فلسطین و تعدادی عملیات علیه مواضع، پایگاه‌ها و محل استقرار ارتش و شهرک‌های دشمن اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی انجام داد که از جمله آن‌ها هدف قرار دادن پایگاه فیلون در روش پینا در شرق شهر اشغالی صفد بود که آنجا را موشک باران کرد.

چند ساعت پس از انتشار این اخبار دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با تأیید اصابت پهپاد حزب‌الله به خانه او واقع در شهر قیصریه، اعلام کرد که نتانیاهو در لحظه اصابت پهپاد در محل اقامت خود حضور نداشته است.

شبکه ۱۲ اسرائیل به نقل از دفتر نتانیاهو نوشت که او و همسرش به هنگام انفجار پهپاد در منزل نبودند.

ارتش اسرائیل اصابت یک پهپاد به ساختمانی در منطقه قیساریه را تایید کرده اما جزئیات بیشتری در این باره منتشر نکرده بود.

رسانه‌های عبری زبان هم در همین رابطه گزارش دادند که نهادهای نظامی این رژیم دستور داده‌اند خبر هدف قرار گرفتن منزل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قیساریا منتشر نشود.

خبرنگار شبکه العربی هم نوشت: چنین اقدامی در جنگ‌های سابق وجود نداشته، یعنی از زمان اقدام برای ترور «داوید بن گوریون» اولین نخست‌وزیر اسرائیل در ۱۹۴۸ و پیش از نخست وزیری و اعلام کشور «اسرائیل».

 

 

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=7249

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات