• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
14

در اجتماع مردم اهواز رییسی: برای رفع مشکلات اگر نیاز باشد، ۷۰ بار به خوزستان سفر می کنم

  • کد خبر : 3535
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
در اجتماع مردم اهواز رییسی: برای رفع مشکلات اگر نیاز باشد، ۷۰ بار به خوزستان سفر می کنم

رییس جمهور گفت: برای رفع مشکلات استان اگر نیاز باشد، ۷۰ بار به خوزستان سفر می کنم؛ تا مشکلات مردم استان و جوانان و نیز آب و برق و فاضلاب حل نشود من نمی توانم آرام بگیرم. به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رییسی امروز هفتم اردیبهشت ماه در دیدار با مردم اهواز در مصلی نماز […]

رییس جمهور گفت: برای رفع مشکلات استان اگر نیاز باشد، ۷۰ بار به خوزستان سفر می کنم؛ تا مشکلات مردم استان و جوانان و نیز آب و برق و فاضلاب حل نشود من نمی توانم آرام بگیرم.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رییسی امروز هفتم اردیبهشت ماه در دیدار با مردم اهواز در مصلی نماز جمعه، اظهار کرد: شرمنده محبت و بزرگواری مردم هستم. خداوند از همه شما عبادت و بندگی در ماه رمضان را قبول کند و حول حالنا الی احسن الحال را برای ما قبول کند. خوزستان در شهادت، ایثار، آزادگی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان نمونه است و دین خود را ادا کرده است.

وی ادامه داد: امروز همه کشور و مسئولان باید نسبت به این استان ادای دین کنیم. خوزستان در هشت سال دفاع مقدس ایستادگی را نشان داد. در خوزستان خداوند ظرفیت های بسیاری قرار داده که از مهمترین ظرفیت ها، نیروی جوان، کارآمد و اثر گذار است که می توانند نقش آفرین باشند.

رییس جمهور عنوان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم مساله اشتغال در خوزستان از اولویت های استان است و استاندار و مدیران نیز باید تمام تلاش خود را برای ایجاد اشتغال و زمینه کار فراهم کنند. همچنین مدیران تلاش کنند بومی گزینی داشته باشند زیرا نیروی بومی در همه بخش ها بر نیروی غیربومی اولویت دارد. همه بخش ها و وزارت خانه ها باید در ایجاد اشتغال نقش آفرین باشند.

رییس جمهور با بیان این که مردم بدانند این طلبه می داند که این همه لطف و محبت نشان دهنده لطف مردم به انقلاب است، افزود: مهمترین افتخار من نوکری مردم است.

وی در ادامه عنوان کرد: برای رفع مشکلات استان اگر نیاز باشد، ۷۰ بار به خوزستان سفر می کنم تا مشکلات مردم استان و جوانان و نیز آب و برق و فاضلاب حل نشود من نمی توانم آرام بگیرم.

رییس جمهور با بیان اینکه سخن از رای نیست و بلکه سخن از عهد است، ادامه داد: جایگاه عهد بسیار بالا است و باید به آن پایبند بود. من هم با مردم عهد دارم و وفادار خواهم بود تا مشکلات حل شود.

وی گفت: سهمیه اشتغال در خوزستان مورد توجه است؛ ۶۰ هزار اشتغالی که در استان است با تسهیلاتی که انجام می شود، دنبال خواهد شد. در مساله اشتغال مدیران سر از پا نشناسند و برای ایجاد اشتغال در بخش های مختلف تلاش کنند تا عقب ماندگی های استان در بحث اشتغال جبران شود.

رییسی با اشاره مشکل فاضلاب استان خوزستان، عنوان کرد: وضعیت فاضلاب اهواز نباید این گونه می شد که مردم با بارش ها دچار مشکل شوند زیرا باران نعمت خدا است و مردم نباید از این وضعیت احساس مشکل کنند. کاری که در این یک سال و چند ماهه دولت سیزدهم آغاز شده با کاری که در ۳۰ سال گذشته شده، برابری می کند. اگر تا دیروز ۱۲ جبهه کاری برای حل مساله فاضلاب اهواز وجود داشت، امروز ۱۵۰ جبهه کاری فعال است.

وی با اشاره به موضوع آبرسانی به روستاهای خوزستان در دولت سیزدهم، ادامه داد: ۱۷۰۰ روستا در خوزستان آبرسانی شده و امروز نیز به ۱۷۶ روستای دیگر آبرسانی شد.

رییس جمهور تصریح کرد: در بحث نیروگاه سازی در یک سال گذشته مطابق کل زمان دولت دوازدهم، نیروگاه سازی در کشور انجام شده است. در رابطه با زیرساخت های آب و برق و فاضلاب در خوزستان مشکلات جدی داشتیم، اما کارهای بزرگی در این زمینه برای حل مشکلات در حال انجام است. در طرح آبرسانی غدیر، هدف آبرسانی به ۴ میلیون و ۷۰۰ نفر مورد تاکید بود که انجام شد اما فاز بعدی مانده است که امیدواریم این فاز نیز تکمیل شود.

وی ادامه داد: ما پیگیر مسایل استان خوزستان و بسیاری از نقاط کشور خواهیم بود. مدیران باید در تراز مردم انقلابی خوزستان باشند و مدیرانی که نمی خواهند تحرک داشته باشد و خسته ظاهر می شوند باید جای خود را به مدیران متحول انقلابی بدهند. امروز به حرکت جهادی نیازمندیم زیرا حرکت معمولی در خوزستان جواب نمی دهد و نیازمند حرکت انقلابی و جهادی در استان هستیم تا مشکلات حل شود.

رئیسی با تاکید بر مساله کارآمدی و اجرای عدالت در دولت سیزدهم، عنوان کرد: فقر، تبعیض و فساد زیبنده نظام اسلامی نیست و این دولت ماموریت خود را مبارزه با فقر، فساد و تبعیض می داند. مدیران این را خوب بدانند آن چه که امروز ماموریت ما است توجه به این ارزش ها است، هرچند که عقب ماندگی در این زمینه ها وجود دارد اما امروز وظیفه سنگینی داریم که باید با تلاش بتوانیم آن را محقق کنیم.

وی با اشاره به مساله مسکن، گفت: در خوزستان زمین کم نداریم؛ زیرا خوزستان برای این که بتواند فاقدان زمین و مسکن و زوج های جوان را خانه دار کند، امکانات زیاد دارد و حل مشکلات با توجه به این ظرفیت ها امکان پذیر است. در این زمینه به مدیران و وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده ام حتما امکان اختصاص دادن اراضی برای کسانی که فاقد مسکن هستند را فراهم کنند. در دولت به دنبال اجرای آنچه وعده کرده ایم، هستیم تا مردم بتوانند با پرداخت تسهیلات، دریافت مجوزهای لازم و اختصاص زمین، خانه دار شوند. دولت در این جهت مصمم است و به قول خود برای خانه دار شدن مردم پایبند خواهد بود.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: طرح ها و پروژه های نیمه تمام در استان مثل فاضلاب اهواز و پروژه های آبرسانی و برق رسانی اولویت ما است و بنا داریم در بودجه و اعتبارات، این طرح ها را دراولویت قرار دهیم تا دغدغه مردم را در این بخش ها حل کنیم.

وی با اشاره به مساله فرهنگ، گفت: این که دشمن موفق نشد علی رغم توطئه ها و فتنه ها بر کشور و استان مسلط شود و مردم خوزستان دشمن را در جای جای تاریخ انقلاب اسلامی ناکام گذاشتند که آخرین بار نیز اغتشاشات اخیر بود، دلیل آن فرهنگ خوزستان و مردم این استان است. مردم با این فرهنگ بدانند که در برابر هجوم ها از آن‌ها صیانت خواهد شد و رمز ماندگاری جوانان در فرهنگ دینی و صیانت شدن جامعه ما همین فرهنگ اصیل است.

رییسی بیان کرد: از این فرهنگ به عنوان بزرگترین سرمایه کشور باید پاسداری شود و دولت و دیگر بخش ها نیز باید این مساله را وظیفه خود بدانند.

وی گفت: مصوبات دور اول و همچنین مشکلات و مسایلی که در سفرهای شهرستانی دور دوم مطرح خواهد شد و همچنین ضرورت ها و اولیت های استان را پیگیری خواهیم کرد و ما به دنبال حل مشکلات خواهیم بود. باز شدن گره ها و مشکلات به دست توانای مردم و خدمت گذاری دولت انجام خواهد شد.

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: دشمن، آمریکایی ها و غربی ها گره هیچ کشوری را باز نکرده اند و اکنون نیز باز نخواهند کرد. ما باید روی پای خودمان بایستیم و یقین داریم با توان زنان و مردان این گره ها گشوده خواهند شد. آینده این کشور بسیار درخشان خواهد بود. دشمن تلاش می کند ناامیدی و یاس را در دل ها ایجا کند اما دولت خدمت گذار به دنبال ایجاد امید در میان مردم است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=3535

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات