• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
48

نگاهی به ملی‌پوشان حاضر در اردوی اتریش؛ کی‌روشِ لژیونرپسند

  • کد خبر : 1936
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
نگاهی به ملی‌پوشان حاضر در اردوی اتریش؛ کی‌روشِ لژیونرپسند
تیم ملی فوتبال پس از سه جلسه تمرین در تهران، بامداد امروز راهی اتریش شد تا با توجه به اضافه شدن لژیونرها در این اردو، کار اصلی کارلوس کی‌روش با تیم ملی در وین آغاز شود. سرمربی پرتغالی در حالی پس از سه سال و نیم به ایران بازگشته که اعلام فهرست تیم ملی برای اردوی اتریش نشان می‌دهد که او همان کی‌روش قبل از ترک ایران در سال ۹۷ است.

نگاهی به ترکیب ملی پوشان حاضر در اردوی اتریش نشان می‌دهد که بازیکنان شاغل در لیگ‌های خارجی با ۶۰ درصد، بیشترین نفرات را در این اردو تشکیل می‌دهند.

به گزارش روزان به نقل از ایرنا، تیم ملی فوتبال پس از سه جلسه تمرین در تهران، بامداد امروز راهی اتریش شد تا با توجه به اضافه شدن لژیونرها در این اردو، کار اصلی کارلوس کی‌روش با تیم ملی در وین آغاز شود. سرمربی پرتغالی در حالی پس از سه سال و نیم به ایران بازگشته که اعلام فهرست تیم ملی برای اردوی اتریش نشان می‌دهد که او همان کی‌روش قبل از ترک ایران در سال ۹۷ است و  در بازگشت هم قرار است همان راه را در پیش بگیرد.

غش کردن به سمت لژیونرها

اعتماد به بازیکنانی ایرانی که در لیگ‌های خارجی بازی می‌کنند، از جمله مشخصه اولین اردوی تیم ملی در بازگشت کی‌روش است؛ اعتمادی که در دوره اول حضور این سرمربی پرتغالی در ایران هم دیده شد، به طوری که برخی بازیکنان برای اینکه در لیست تیم ملی قرار بگیرند، در تلاش بودند تا به هر قیمتی شده حتی بازی در لیگ‌های سطح پایین کشورهای عربی، لژیونر شوند.

از ۲۷ بازیکنی که در اردوی اتریش حضور دارند، ۱۶ بازیکن لژیونر هستند؛ یعنی نزدیک به ۶۰ درصد ترکیب اولین اردوی تیم ملی را بازیکنان شاغل در خارج از کشور تشکیل می‌دهد. ۱۶ لژیونر کشورمان از ۱۲ لیگ خارجی به تیم ملی دعوت شده‌اند که ۱۰ لیگ اروپایی و ۲ لیگ عربی هستند.

لیگ قطر و یونان با سه لژیونر، بیشترین تعداد دعوت شده به تیم ملی فوتبال را دارند. شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان و امید ابراهیمی ملی‌پوشان دعوت شده شاغل در لیگ قطر و کریم انصاری‌فرد، میلاد محمدی و احسان حاج‌صفی هم سه لژیونر ایرانی هستند که در لیگ یونان بازی می‌کنند.

لیگ دسته دوم اسپانیا(امیر عابدزاده)، لیگ کرواسی( صادق محرمی)، لیگ ترکیه(مجید حسینی)، لیگ انگلیس(سامان قدوس)، لیگ دانمارک(سعید عزت اللهی)، لیگ امارات(احمد نورالهی)، لیگ بلژیک(علی قلی‌زاده)، لیگ هلند(علیرضا جهانبخش)، لیگ پرتغال (مهدی طارمی) و لیگ آلمان(سردار آزمون)، دیگر لیگ‌های خارجی هستند که در اردوی اتریش تیم ملی ایران، بازیکن دارند.

نگاهی به ملی‌پوشان حاضر در اردوی اتریش؛ کی‌روشِ لژیونرپسند

البته سهم بیشتر لژیونرها در دوران دراگان اسکوچیچ هم در ترکیب تیم ملی دیده می‌شد اما به نظر می‌رسد در زمان کی‌روش با توجه به نگاهی ویژه‌ای که این مربی به بازیکنان شاغل در لیگ‌های خارجی دارد، این توجه پررنگ‌تر باشد.

بدیهی است تجربه بالا و همچنین فضای حرفه‌ای‌تری که لژیونرها در مسابقات باشگاهی تجربه می‌کنند، یکی از مولفه‌هایی است که می‌تواند در جام‌جهانی عصای دست کی‌روش باشد و به همین خاطر طبیعی است که این سرمربی پرتغالی بیشتر به دنبال بازیکنانی باشد که تجربه بالای بین‌المللی دارند و در میدانی مانند قطر می‌توانند تجربه‌ و کیفیت‌شان را در مصاف‌های سختی که تیم ملی در جام‌جهانی دارد، در اختیار تیم بگذارند.

با این حال این توجه ویژه نباید سبب قربانی شدن ستاره‌های لیگ شود، به خصوص که برخی بازیکنان داخلی در سطح بسیار بالاتری از برخی لژیونرهایی قرار دارند که دوران افت را سپری می‌کنند؛ بازیکنانی که در لیگ و تیم‌های سطح پایین‌تری از کشورمان بازی می‌کنند.

لیگ برتری ۴۰درصدی

به جز ۱۶ بازیکن دعوت شده از لیگ‌های خارجی، ۱۱ بازیکن حاضر در اردوی اتریش از لیگ ایران هستند که ۴۰ درصد فهرست  تیم ملی را تشکیل می‌دهند.

نکته قابل توجه این است که این تعداد بازیکن تنها از سه تیم لیگ برتری یعنی استقلال، پرسپولیس و سپاهان دعوت شده‌اند و ۱۳ تیم لیگ برتری نماینده‌ای در اولین اردوی جدی تیم ملی فوتبال با کی‌روش ندارند.

نگاهی به ملی‌پوشان حاضر در اردوی اتریش؛ کی‌روشِ لژیونرپسند

بی‌توجهی به لیگ ایران، یکی از انتقاداتی است که در دوره اول حضور کی‌روش در ایران هم به او می‌شد، هر چند با توجه به فاصله فنی و تجربی که بین لژیونرها و هم پست‌های داخلی‌شان وجود دارد، همه بی‌شک به کی‌روش در چنین انتخاب‌هایی حق می‌دهند.

با این حال، به نظر می‌رسد نگاه لژیونرپسند کی‌روش نباید سبب شود تا نام برخی ستاره‌های لیگ داخلی که کیفیت بالاتری نسبت به برخی لژیونرها دارند، از قلم بیفتد؛ به خصوص که برای موفقیت در جام‌جهانی باید از تمام ظرفیت‌های موجود فوتبال ایران چه لژیونرها و چه لیگ داخلی استفاده شود.

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=1936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات