• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
65

آبرویمان بر سر جام رفت! / ماجرای جنجال بر سر گرفتن عکس یادگاری با کاپ جام جهانی چه بود؟

  • کد خبر : 1152
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
آبرویمان بر سر جام رفت! / ماجرای جنجال بر سر گرفتن عکس یادگاری با کاپ جام جهانی چه بود؟
رونمایی از کاپ جام جهانی در ایران می‌توانست به علت ازدحام جمعیت و مدیریت نادرست مجری برنامه به یک تراژدی واقعی بدل شود. برگزاری این مراسم در برج میلاد تهران پس از تجمع برای گرفتن عکس یادگاری با کاپ به بدترین شکل ممکن به پایان رسید. 

به گزارش روزان به نقل از ایسنا، کاپ جام جهانی بعد از عبور از کشورهای استرالیا و ژاپن، در مسیر حرکت به سمت عربستان و در نهایت اروپا، آفریقا و آمریکا، برای نخستین بار وارد ایران شد که سال گذشته توانست سهمیه حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به دست آورد. این مراسم که با حضور پیشکسوتان فوتبال، مدیران شهری و خانواده ورزش برگزار شده بود، به بدترین شکل ممکن به پایان رسید.

در حالی که از حدود یک سال قبل مشخص شده بود که قرار است تور جام جهانی با عبور از هر ۳۲ کشور حاضر در این مسابقات برگزار شود، مراسم رونمایی از این جام در نتیجه تصمیمات اشتباه برگزارکنندگان، از جمله مجری برنامه تبدیل به یک رونمایی زشت و زننده شد به شکلی که نمایندگان فیفا از ترس اینکه مبادا صدمه‌ای به این جام گران‌قیمت و نفیس وارد شود، به سرعت جام را در چمدان مخصوص قرار داده و از سالن خارج کردند.

طبق پروتکل‌های فیفا قرار بود مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی با حضور شش نفر و به وسیله نماینده فیفا انجام شود اما هیچ یک از این مقررات در ایران رعایت نشد. در عوض با زیر پا گذاشتن دستورالعمل‌ مربوط به رونمایی از این جام توسط مجری برنامه، تمام پیشکسوتان به طور همزمان به روی استیج فراخوانده شدند و در نهایت مهمانان و افراد متفرقه هم به آن‌ها پیوستند تا یک بی‌نظمی تمام عیار در سالن همایش‌های برج میلاد تهران رقم بخورد که می‌توانست به قیمت آسیب خوردن به کاپ جام جهانی تمام شود.

نبود یک برنامه‌ریزی مناسب برای رونمایی از این جام ارزشمند که در طول تاریخ ۹۰ ساله این رقابت‌ها برای نخستین بار به ایران رسیده، منجر به صحبت‌های تلخ یکی از نمایندگان فدراسیون فوتبال شد که حاضران در سالن را به “رعایت نکردن فرهنگ و آداب ایرانی” متهم کرد و برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و عکس گرفتن با این جام، تاریخ و تمدن ۲۵۰۰ ساله ایرانی را مثال زد.

آشفته بازار مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی در حالی رقم خورد که ایران بارها مدعی کمک به کشور قطر برای برگزاری گوشه‌ای از رویداد مهم جام جهانی شده است اما تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی گواهی بر این مطلب است که ما از انجام یک کار ساده و رعایت پروتکل‌های معمولی هم عاجزیم.

یک سال، زمان کمی برای انجام برنامه‌ریزی مناسب برای رونمایی از جام نبود اما در نهایت این مراسم که می‌توانست به ساده‌ترین شکل ممکن پیش برود و جام در معرض نمایش قرار گیرد، به یک تراژدی تلخ و مدل برنامه‌ریزی ناهنجار تبدیل شد.

مقایسه مراسم رونمایی امروز در ایران و آنچه در کشورهای استرالیا و ژاپن رقم خورده، نشان دهنده اختلاف بسیار زیاد در برنامه‌ریزی رویدادهای مختلف میان ما و آن‌هاست اگر چه به مذاقمان هم خوش نمی‌آید اما متاسفانه باید گفت که این مراسم یک گوشه از واقعیت سوءمدیریت در ورزش ایران بود.

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=1152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات