• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
1
نماینده اهواز در مجلس خبر داد:

اختصاص ردیف اعتباری جدید برای بازسازی ۱۰۰ هزار کلاس درس

  • کد خبر : 6400
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳
اختصاص ردیف اعتباری جدید برای بازسازی ۱۰۰ هزار کلاس درس

نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ردیف اعتباری جدید برای تخریب و بازسازی ۱۰۰ هزار کلاس درس در طول ۵ سال خبر داد. مجتبی یوسفی در بیست و ششمین دوره جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که (۱۹ خردادماه) در گیت بوستان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: باید از خدمات دولت بگوییم […]

نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ردیف اعتباری جدید برای تخریب و بازسازی ۱۰۰ هزار کلاس درس در طول ۵ سال خبر داد.

مجتبی یوسفی در بیست و ششمین دوره جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که (۱۹ خردادماه) در گیت بوستان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: باید از خدمات دولت بگوییم که در دو سال و نیم،  ۱۱ و نیم میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی، در کشور محقق شد، در حالی که سرمایه‌گذاری خارجی در مدت یک دهه، کمتر از ۸ میلیارد دلار بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از خدمات دولت در حوزه نوسازی مدارس بود و در دولت سیزدهم، بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ فضای آموزشی در سطح کشور ساخته شد. همچنین در استان خوزستان بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ فضای آموزشی ساخته شد که از این میزان بیش از ۲ هزار فضای آموزشی توسط دولت و ۴ هزار فضای آموزشی توسط خیرین احداث شد. حدود ۷۰ درصد از فضاهای آموزشی توسط خیرین احداث شده‌اند و این ثمره تلاش دولت برای محرومیت‌زدایی بود.

نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳، بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان به سازمان نوسازی مدارس اختصاص داده شد که از این اعتبار بیش از ۳ هزار میلیارد تومان به خوزستان اختصاص داده شده است.

یوسفی با اشاره به اهمیت مشارکت خیرین مدرسه‌ساز، گفت: باید فضا برای حضور مردم مهیا شود. برای اولین بار ردیف اعتباری برای نوسازی در نظر گرفته شد و بر این اساس، در برنامه هفتم مصوب شد که ۰.۲ از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده در برنامه هفتم، برای نوسازی مدارس اختصاص یابد و در طول ۵ سال و هر سال ۱۵ هزار میلیارد تومان تخصیص داده شود تا ۱۰۰ هزار کلاس درس در قالب هزار و ۱۰۰ مدرسه که نیاز به تخریب یا بازسازی دارند، نوسازی شوند. این اقدامات در دولت سیزدهم رخ داد.

وی عنوان کرد: در حوزه خیرین مدرسه‌ساز، استان خوزستان در رتبه اول و دوم کشوری است. تلاش شد بیش از ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان هم از محل مسئولیت اجتماعی نفت، به این بخش اختصاص داده شود.

یوسفی بیان کرد: در کمتر از ۲۰ روز آینده بنا است رئیس جمهور توسط مردم ایران انتخاب شود. حضور و مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری اهمیت دارد و باید تلاش کرد که توانمندی جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل بیش از قبل باشد. باید رئیس جمهوری انتخاب شود که بداند دوران دو قطبی‌سازی، جایی در میان مردم ندارد.

نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: یک مدیر باید پاسخگو باشد. رتبه ما در برخی موضوعات خوب نیست اما فرصت وجود دارد. رتبه آموزش و پرورش استان با ۷۰ هزار معلم چه زمانی قرار است ارتقا پیدا کند؟

همچنین استاندار خوزستان با تاکید بر ضروت افزایش سرانه فضای آموزشی، گفت: خیرین میدان‌دار صحنه ایثار و گذشت هستند و آن را به نسل آینده منتقل می‌کنند و حضور خیرین در مدرسه، باعث رشد جریان فکری به سمت ایثارگری می‌شود.

علی‌اکبر حسینی‌محراب اظهار کرد: فعالیت خیرین، باقیات صالحات و صدقات جاری است که در راه خدا، از مال می‌گذرند و برای جامعه از خود یادگاری به جا می‌گذارند و با تربیت نیروی انسانی موثر که گاه به دلیل مشکلات استان و کشور از تحصیل محروم می‌شوند، به پیشرفت استان و کشور کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: نهضت مدرسه‌سازی نشان‌دهنده شخصیت و درک والا از نیاز واقعی جامعه است. خیرین مدرسه‌ساز می‌توانستند در بخش‌های دیگر مانند احداث درمانگاه هم فعالیت کنند اما ورود به حوزه تعلیم و تربیت امری است که همه بزرگان دین بر آن تاکید دارند و منجر به آدم‌سازی می‌شود.

استاندار خوزستان همچنین در این جشنواره با بیان اینکه حضور خیرین مدرسه‌ساز، کمک به همه جامعه است، گفت:  جامعه‌ای که فرهنگ قوی داشته باشد، در همه ابعاد به پیروزی می‌رسد. جریان‌های سیاسی، امنیتی و… راجع به مدارس، برنامه‌های زیادی داشته دارند و خواهند داشت اما آنچه مساله تفکر را در دانش‌آموزان نهادینه می‌کند، کار خیر این خیرین است. خیرین میدان‌دار صحنه ایثار و گذشت هستند و آن را به نسل آینده منتقل می‌کنند و حضور خیرین در مدرسه، باعث رشد جریان فکری به سمت ایثارگری می‌شود.

 

 

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=6400

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات