• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
52

امینی؛ شهردار شهر اهواز در آیین افتتاح سلول شماره ۲: اولین ضرورت محیط زیست زندگی سالم برای شهروندان است

  • کد خبر : 1563
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۵:۰۵
امینی؛ شهردار شهر اهواز در آیین افتتاح سلول شماره ۲: اولین ضرورت محیط زیست زندگی سالم برای شهروندان است

روزان: ـ سازمان مدیریت پسماند شهردار اهواز، متولی دفع پسماندهای شهری و بیمارستانی در شهر اهواز است که سایت صفیره بیش از ۱۶ سال است که در این خدمات رسانی مورد استفاده قرار می گیرد. طرح نوین فوکوئوکا از شورای سوم در این سایت مورد استفاده قرار گرفت و قرار بر این بود که شورا […]

روزان: ـ سازمان مدیریت پسماند شهردار اهواز، متولی دفع پسماندهای شهری و بیمارستانی در شهر اهواز است که سایت صفیره بیش از ۱۶ سال است که در این خدمات رسانی مورد استفاده قرار می گیرد.

طرح نوین فوکوئوکا از شورای سوم در این سایت مورد استفاده قرار گرفت و قرار بر این بود که شورا در هر دوره مصوبات لازم جهت ایجاد یک سلول را فراهم کند.

اما این وضعیت پس از شورای سوم متوقف شد و هرگز سلول دوم به سرویس نیامد. و وضعیت بغرنجی در سایت و آتش سوزی های متعدد مردم شهر اهواز و خصوصا روستاهای اطراف سایت را آزار می داد.

مدیریت جدید سازمان پسماند از بدو ورود روی این مسئله اقدامات لازم را انجام داد و مشکلات مسددود کننده را مرتفع نمود و با کسب بودجه کافی و همراهی و پشتوانه شهردار شهر اهواز و شورای شهر سلول شماره ۲ پس از ۸ سال وقفه شروع به کار نمود.

در آیین افتتاح سلول شماره ۲ اعضای زخمت کش شورای شهر  و شهردار ارزشمند و خوشفکر اهواز مهندس امینی حضور داشتند که با ایراد سخنرانی سلول وارد مدار کار شد.

در این افتتاحیه شهردار اهواز با اشاره به سلول شماره دو دفع پسماند، تاکید کرد: باید با استفاده از فناوری و تکنولوژی های جدید در کشور و حتی فراتر از آن بتوانیم با اعتبارات لازم به صورت مکانیزه شرایطی را فراهم آوریم که سلامت شهروندان و محیط زیست به خطر نیفتد.

رضا امینی امروز سه‌شنبه پانزدهم شهریور ماه در آیین بهره‌برداری و افتتاحیه سلول دوم دفع پسماند، اظهار کرد: در هفته شانزدهم بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی شهرداری اهواز موفق شدیم دومین سلول دفن زباله را در سایت صفیره به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: این سلول در ابعاد ۳۴۰ در ۱۸۰ با عمق چهار متر طراحی  احداث شد و از سال ۹۵ آغاز و متوقف شده بود اما در سال ۱۴۰۰ با شروع فعالیت دوره ششم شورای شهر و مدیریت شهری تلاش شد تا این سلول به بهره‌برداری برسد.

امینی با بیان اینکه در این منطقه آتش سوزی و آلودگی زیست‌محیطی برای سکنه و شهر اهواز ایجاد شده که مورد رضایت مدیریت شهری نبود، تاکید کرد: باید با استفاده از فناوری و تکنولوژی های جدید در کشور و حتی فراتر از آن بتوانیم با اعتبارات لازم به صورت مکانیزه شرایطی را فراهم آوریم که سلامت شهروندان و محیط زیست به خطر نیفتد.

شهردار اهواز عنوان کرد: رسالت اصلی شهر و شهرداری اهواز رسیدگی به موضوعات زیست محیطی بوده و از درجه اهمیتی بالایی برخوردار است

وی افزود: اولین ضرورت محیط زیست زندگی سالم برای شهروندان است که در راس سیاست های شورای شهر و مدیریت شهری مطرح است.

شهردار اهواز با اشاره به حمایت‌های شورای شهر و اعتباراتی که از طریق تسهیلات بانکی و مشارکت بخش خصوصی که در آینده نزدیک فراهم می‌شود، گفت: معضل زیست محیطی شهر اهواز به زودی رفع می شود و شاهد زیبایی‌های بیشتر در شهر و پاک‌سازی آن از هرگونه زباله خواهیم‌بود.

امینی بیان کرد: در رابطه با نخاله‌ها نیز در صدد سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی هستیم و چنانچه استقبالی صورت نگرفت و ناچار به سرمایه‌گذاری باشیم این امر حتما باید انجام شود تا مشکل نخاله‌ها نیز به سرانجام برسد و شهری تمیز و آباد در شان مردم داشته‌باشیم.

ریاست شورای شهر اهواز باتشکر از مدیریت سازمان پسماند و زحمات مدیران این سازمان اعلام کرد: وظیفه دارم از زحمات تک تک کارگران، سازمان پسماند و همه کسانی که در احداث این سلول زحمت کشیدند تشکر کنم، چرا که در دو سه ماه گذشته وضعیت دمای اهواز بسیار بالا بود و انجام کار در این شرایط سخت، خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفت و کارخانه ای که سالیان سال تعطیل بود، بازسازی شد و امروز آماده بهره برداری است.

سیاووش محمودی در ادامه افزود: احداث سلول شماره دو اقدام خوبی است که می تواند در بحث تفکیک زباله از مقصد و رعایت نکات بهداشتی در این زمینه کمک کند.

وی در ادامه اعلام کرد: در رابطه با موضوع تفکیک از مبدا طرحی را شورای شهر ارائه داده‌اند که انتظار داریم مدیریت شهری، شهردار و سازمان پسماند به جد ورود کند و تفکیک از مبدا را آغاز کنیم.

در ادامه این افتتاحیه احمدی سراج عضو شورای اسلامی شهر اهواز، اظهار کرد: احداث این سلول نوید دهنده یک نگاه نوین در مدیریت شهری اهواز است، نگاهی که پیوست زیست محیطی دارد و این مسئله الزام پروژه های مدیریت شهری در دنیای امروز است.

عضو شورای ششم شهر اهواز گفت: در اهواز روزانه حدود ۹۰۰ تن زباله و پسماند تولید می شود و لازم است دفع بهداشتی آن ها به صورت روزانه انجام شود؛ در غیر این صورت خطرات زیست محیطی آن متوجه شهروندان خواهد ‌شد.

عضو کمیته فرهنگی شورای شهر اهواز درآیین افتتاح سلول شماره ۲ اظهار داشت: شهر از آسیب های مزمن متعددی در رنج بوده و امکانات محدود فعلی توانایی حل بسیاری از معضلات را ندارد و انجام طرحهای های بزرگ که نیازمند امکانات مالی و سخت افزاری فراوان و در زمان نسبتاً طولانی است، گر چه در ظاهر مطلوب تر و اثربخش تر خود را جلوه می کند اما چنانچه به درستی و در زمانهای مشخص به سرانجام نرسد خود چالشی به مراتب سخت تر و بزرگتر از چالش های قبلی برای شهر به دنبال خواهد داشت. امری که در اجرا ی برخی از پروژه های شهری با آن مواجه هستیم.

محمد حسین ملایی زمانی در ادامه گفت: یکی از بهترین راههای ممکن که می‌توان بر اساس منابع محدود و در زمان های کوتاه بتوان بخش هایی از مشکلات مردم هر منطقه را حل نمود بی شک انجام طرح های به ظاهر کوچک و در زمان محدود است.

وی در پایان اظهارداشت: مهمترین موضوعی که در حال حاضر جامعه به آن نیاز دارد شور و نشاط اجتماعی و امید به آینده است و به جهت اهمیت این موضوع است که مقام معظم رهبری به آن بارها تاکید نموده است و در این راستا نیز تمامی اعضای شورای شهر و شهردار محترم به دنبال انجام طرح های متعدد و موثر و به صورت مستمر هستند تا انشاالله اثرات مثبت آن در تمام سطوح شهری هویدا گردد.

 

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=1563

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات