• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
32

بررسی رخدادهای لرزه‌ای در هفته گذشته؛ ثبت زلزله ۴.۴ در “سرباز” و ۶ زمینلرزه در استان هرمزگان

  • کد خبر : 3283
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۳۷
بررسی رخدادهای لرزه‌ای در هفته گذشته؛ ثبت زلزله ۴.۴ در “سرباز” و ۶ زمینلرزه در استان هرمزگان

در هفته گذشته در استان هرمزگان ۶ زمین‌لرزه بین ۲.۵ تا ۳.۴ رخ داد و علاوه بر آن، جزیره خارک استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ و سرباز استان سیستان و بلوچستان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۴ را تجربه کردند. به گزارش ایسنا، در هفته گذشته استان هرمزگان با ۶ زمین‌لرزه لرزید که از آن جمله […]

در هفته گذشته در استان هرمزگان ۶ زمین‌لرزه بین ۲.۵ تا ۳.۴ رخ داد و علاوه بر آن، جزیره خارک استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ و سرباز استان سیستان و بلوچستان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۴ را تجربه کردند.

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته استان هرمزگان با ۶ زمین‌لرزه لرزید که از آن جمله می‌توان به زمین‌لرزه‌های کنگ به بزرگای ۳.۴، تخت ۲.۹، رویدر ۲.۹، فین ۲.۹ و ۲.۵ و بندرچارک به بزرگای ۳.۲ اشاره کرد.

در استان فارس نیز ۵ زمین‌لرزه به وقوع پیوست. زلزله ۳.۱ در درز در عمق ۱۰ کیلومتری، زلزله ۳.۴ در خشت، دو زلزله ۳.۳ و ۳.۲ در خنج و ۳.۴ در کازرون از رخدادهای لرزه‌ای استان فارس است.

همچنین جزیره خارک استان بوشهر، زلزله‌هایی به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۶ کیلومتری، ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری و ۲.۸ را تجربه کرد.

سرباز استان سیستان و بلوچستان نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۴ لرزید. بر اساس تقسیم‌بندی‌های انجام شده، بخش‌های شمالی استان سیستان و بلوچستان در محدوده ایران مرکزی قرار گرفته و از خصوصیات لرزه‌ای برخوردار است و بخش‌های جنوبی این استان در زون “مکران” قرار می‌گیرد و زلزله‌های مکران از تراکم کمتر نسبت به سایر نقاط کشور برخوردار است.

این استان دارای گسل‌های فعالی است و گسل‌های “نهبندان”، “نصرت آباد”، “کهورک”، “سراوان” و گسل “زاهدان” را شامل می شود.

شنبه ۱۳ اسفند

کنگ استان هرمزگان با زمینلرزه ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۹ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه ای در ۱۴ کیلومتری کنگ، ۲۱ کیلومتری بندر لنگه و ۴۷ کیلومتری جزیره تنب بزرگ این استان بوده است.

در خوی استان آذربایجان غربی زلزله ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۶ کیلومتری به ثبت رسید و رومرکز آن در ۲ کیلومتری خوی، ۳۰ کیلومتری ایواوغلی و ۳۸ کیلومتری قره‌ضیاالدین این استان گزارش شد. زلزله ۳.۳ در عمق ۶ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه ای این منطقه است.

در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۶ رخ داد.

قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۷ کیلومتری را تجربه کرد و رومرکز آن در ۱۳ کیلومتری قصر شیرین و ۲۳ کیلومتری سرپل ذهاب بوده است. زلزله ۳.۱ در عمق ۸ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه ای این منطقه است.

یکشنبه ۱۴ اسفند

کامفیروز استان فارس زلزله ۲.۶، بیضا استان فارس زلزله ۲.۸، تخت استان هرمزگان زلزله ۲.۹، سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵، برازجان استان بوشهر زلزله ۲.۷، رویدر استان هرمزگان زلزله ۲.۹ را تجربه کردند.

کهنوج استان کرمان با زمینلرزه ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۲۱ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۶ کیلومتری کهنوج، ۲۸ کیلومتری رودبار و ۳۰ کیلومتری قلعه گنج این استان گزارش شد.

دوشنبه ۱۵ اسفند

در پره‌سر استان گیلان زلزله ۲.۵، راور استان کرمان زلزله های ۲.۷ و ۲.۹، فین استان هرمزگان زلزله ۲.۹، حصارگرمخان استان خراسان شمالی لزله ۲.۹ به ثبت رسید.

درز استان فارس با زمینلرزه ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه ای در ۳۸ کیلومتری درز، ۴۱ کیلومتری مزایجان و ۴۷ کیلومتری دوبرجی این استان بوده است.

جزیره خارک استان بوشهر زلزله ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۶ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۷۲ کیلومتری جزیره خارک، ۸۲ کیلومتری بوشهر و ۹۸ کیلومتری دلوار گزارش شد. زلزله های ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری و ۲.۸ از دیگر رخدادهای لرزه ای این منطقه بود.

سه شنبه ۱۶ اسفند

در نطنز استان اصفهان زلزله ۲.۹، قلعه‌تل استان خوزستان زلزله ۲.۹ رخ داد.

در لیکک استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از یک زلزله ۲.۹، زمین‌لرزه دیگری با بزرگای ۳.۱ در عمق یک کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۱۰ کیلومتری لیکک استان کهگیلویه وبویر احمد و ۱۶ کیلومتری جایزان و ۲۳ کیلومتری آغاجاری استان خوزستان به ثبت رسید. زلزله ۲.۷ از دیگر رخدادهای لرزه ای این منطقه است.

طبس استان خراسان جنوبی با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه ای در ۳۴ کیلومتری طبس، ۶۴ کیلومتری عشق آباد و ۶۵ کیلومتری ارسک این استان بوده است.

بندر چارک استان هرمزگان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه ای در ۲۴ کیلومتری بندر چارک، ۴۴ کیلومتری بندر لنگه و ۴۷ کیلومتری جزیره کیش این استان گزارش شد.

چهارشنبه ۱۷ اسفند

سرباز استان سیستان و بلوچستان، زلزله‌ای به بزرگای ۴.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۳ کیلومتری سرباز، ۲۹ کیلومتری آشار و ۳۱ کیلومتری پارود این استان به ثبت رسید.

خشت استان فارس با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۶ کیلومتری لرزید و کانون این زلزله در ۱۸ کیلومتری خشت، ۱۸ کیلومتری کنارتخته و ۲۱ کیلومتری کازرون بوده است.

در درز استان فارس زلزله ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد.

خنج استان فارس دو زلزله با بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری و ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این دو زمین‌لرزه در ۱۵ کیلومتری خنج، ۲۹ کیلومتری محمله و ۴۰ کیلومتری اَرَد این استان گزارش شد.

در آرین‌شهر استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۸ رخ داد.

زلزله ۳.۴ کازرون استان فارس از دیگر رخدادهای روز چهارشنبه ۱۷ اسفند بود که عمق آن در ۱۰ کیلومتری و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۵ کیلومتری کازرون، ۱۹ کیلومتری کنارتخته و ۲۱ کیلومتری خشت این استان بوده است.

پنج شنبه ۱۸ اسفند

در فین استان هرمزگان زلزله ۲.۵، راور استان کرمان زلزله ۲.۹ و یزدانشهر استان کرمان زلزله ۲.۵ رخ داد.

جمعه ۱۹ اسفند

در گوگان استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۵، در شربیان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۶، در نطنز استان اصفهان دو زلزله با بزرگای ۳.۵ و ۲.۷ و در یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۵ رخ داد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=3283

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات