• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
54

به نقل از رسانه های قوه قضایه آتش سوزی در زندان اوین مهار شد

  • کد خبر : 2330
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰:۵۵
به نقل از رسانه های قوه قضایه آتش سوزی در زندان اوین مهار شد

در پی آتش سوزی در زندان اوین، اخبارهای متفاوتی بیان گردیده است، سایت زندان ها تا کنون اظهار نظری نکرده است لیکن خبرگزای های رسمی کشور، به نقل هایی بسنده کرده اند. خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از یک مقام ارشد امنیتی اعلام کرد: شامگاه شنبه (۲۳ مهر ماه) بند محل نگهداری اراذل و اوباش […]

در پی آتش سوزی در زندان اوین، اخبارهای متفاوتی بیان گردیده است، سایت زندان ها تا کنون اظهار نظری نکرده است لیکن خبرگزای های رسمی کشور، به نقل هایی بسنده کرده اند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از یک مقام ارشد امنیتی اعلام کرد: شامگاه شنبه (۲۳ مهر ماه) بند محل نگهداری اراذل و اوباش شاهد ناآرامی و درگیری این عناصر در زندان بود که منجر به درگیری این افراد با پرسنل زندان اوین شد. به گفته این مقام امنیتی، اراذل اوباش انبار لباس زندان را به آتش کشیدند که منجر به آتش‌سوزی در زندان اوین شده است.

این مقام امنیتی تصریح کرد: عوامل ایجاد آشوب نیز از سایر زندانیان جدا شده و دیگر افراد تحت بازداشت نیز به بندهای خود بازگشته‌اند.

خبرگزاری تسنیم نیز به نقل و قول از یک منبع آگاه بسنده کرده و گفت: ساعاتی پیش زندانیان بند ۶ و بند ۷ که بند مخصوص سارقان و بند محکومان مالی است با یکدیگر درگیر می‌شوند اما به دلیل درگیر شدن تعداد قابل توجهی از این زندانیان با یکدیگر، وکیل بندها با کمک نیروهای حراست سعی در متفرق کردن زندانیان می‌کنند. در این حین، برخی زندانیان با سواستفاده از فضای پیش آمده، انبار لباس را آتش می‌زنند.

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد که در درگیری امروز زندانیان، هیچ زندانی امنیتی دخالت نداشت و اساساً بند مرتبط با زندانیان امنیتی از بندهای سارقان و محکومان مالی جداست و با آن فاصله دارد.

اما خبرگزاری فارس از تهران به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، ساعتی پیش بود که تصاویری از بروز آتش سوزی در زندان اوین تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. پیگیری‌ها از سازمان زندان‌ها نشان می‌دهد در پی درگیری بین تعدادی از  زندانی‌های محکومیت مالی و سرقت یک کارگاه کارآفرینی زندان دچار حریق می‌شود.

بلافاصله پس از بروز درگیری و آتش گرفتن کارگاه خیاطی بند زندانیان محکومیت مالی و سرقت انتظامات زندان برای کنترل درگیری وارد عمل شده و ایستگاه آتش نشانی مستقر در زندان نیز بلافاصله عملیات اطفا حریق را آغاز کرده و هم اکنون اتش سوزی مهار و خاموش شده است.

این گزارش حاکی است نیروی انتظامی هم جهت کمک به برقراری هر چه زودتر ارامش در اوین به انتظامات زندان کمک کرده است.

و خبرگزاری مهر نیز به نقل از رسانه های قوه قضاییه اعلام کرد: بلافاصله پس از بروز درگیری و آتش گرفتن کارگاه خیاطی بند زندانیان محکومیت مالی و سرقت انتظامات زندان برای کنترل درگیری وارد عمل شده و ایستگاه آتش نشانی مستقر در زندان نیز بلافاصله عملیات اطفا حریق را آغاز کرده و هم اکنون آتش سوزی مهار و خاموش شده است.

با اطفاء حریق در زندان اولین اولین گزارشات مبنی بر اینکه تلفات جانی در این حریق نبوده و تنها چند نفر دچار سانجه شدند، همچنین بند کسانی که دعوا کرده و درگیری ایجاد نموده بودند از بقیه زندانیان جدا شده است.

 

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=2330

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات