• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
3
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران مطرح کرد:

تحول شاخص های بهداشتی درمانی مازندران فراتر از تراز کشوری

  • کد خبر : 6721
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴
تحول شاخص های بهداشتی درمانی مازندران فراتر از تراز کشوری

شاخص های بهداشتی درمانی مازندران که پیشتر و قبل از انقلاب اسلامی در وضعیت مطلوب و استانداردی قرار نداشت اکنون با اقدامات زیرساختی انجام شده در وضعیتی قرار گرفته که بنا به اظهار نظر مسوولان امر فراتر از تراز ملی است . در این سالها گام های بزرگی برای توسعه و ارتقای شاخص های حوزه […]

شاخص های بهداشتی درمانی مازندران که پیشتر و قبل از انقلاب اسلامی در وضعیت مطلوب و استانداردی قرار نداشت اکنون با اقدامات زیرساختی انجام شده در وضعیتی قرار گرفته که بنا به اظهار نظر مسوولان امر فراتر از تراز ملی است .

در این سالها گام های بزرگی برای توسعه و ارتقای شاخص های حوزه بهداشت و درمان مازندران برداشته شد که این امر باعث شده اکنون این استان بزرگترین شبکه بهداشت و درمان کشور را به نام خود ثبت کند، موضوعی که برای مازندرانی ها ملموس است.

علاوه بر این با فراهم کردن زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی، چتر پوشش این خدمات بر سایه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مازندرانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گسترانده شده است و افراد در دورترین نقاط استان از آنها بهره مند هستند موضوعی که در گذشته موجب سلب آرامش مردم این دیار بوده است.

از جمله زیرساخت های فراهم شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی مازندران توسعه بیمارستان های تابعه این دانشگاه است؛ در گذشته تنها ۱۵ بیمارستان فعالیت داشتند و این تعداد اکنون به ۴۰ بیمارستان افزایش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران در توضیح اقدامات انجام شده بری ارتقای شاخص های بهداشتی درمانی استان گفت: تمام شاخصه‌های بهداشتی درمانی استان پیش از انقلاب پایین‌تر از تراز کشوری بود و اکنون با اقدامات انجام شده عمده حوزه‌ها شاخص‌های سلامت استان مازندران رتبه بالاتر از سطح کشور دارد و به وضعیت مطلوب‌تری رسیده است.

فرهاد غلامی از تخصیص اعتبارات لازم برای تحقق و تامین زیرساخت های بهداشتی و درمانی مازندران در سالهای اخیر اشاره و تصریح کرد: به طوریکه ۹۵ درصد اعتبارات مصوب سفرهای استانی آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی، به استان در حوزه سلامت جذب شد. ‎

وی افزود: این دانشگاه در طی دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف آموزشی و عمرانی اقدامات چشمگیری انجام داده است که از آن جمله در جذب دانشجویان بین المللی در این دانشگاه، دانشکده پزشکی بیشترین جذب دانشجو را داشته است و دانشکده‌های داروسازی و دندانپزشکی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران به اقدامات انجام شده برای کمک و حمایت از زوج های نابارور استان توضیح داد: در ۲ سال اخیر ۱۰ هزار و ۴۹۹ زوج نابارور در استان شناسایی شدند و اقدامات با ارزشی در این حوزه انجام شده است.

وی گفت: ساخت بیش از ۸۰ هزار مترمربع طرح در حوزه بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با صرف ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار بخشی از اقدامات انجام شده برای توسعه زیرساختی در این حوزه است .

غلامی اضافه کرد: همچنین بیشتر از ۱۰ هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی و بهداشتی سطح استان مازندران خریداری و تامین شده است .

 

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=6721

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات