• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد:

رشد ۱۵برابری اعتبارات عمرانی ارشاد خوزستان

  • کد خبر : 6905
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹
رشد ۱۵برابری اعتبارات عمرانی ارشاد خوزستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اعتبارات عمرانی این اداره کل رشد ۱۵ برابری داشته و در سال ۱۴۰۲ از ۵۰ میلیارد ریال به ۶۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است. مجید منادی با اشاره به افزایش کیفیت برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی هنری در دولت سیزدهم اظهار کرد: یکی از اقدامات شاخص در این […]

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اعتبارات عمرانی این اداره کل رشد ۱۵ برابری داشته و در سال ۱۴۰۲ از ۵۰ میلیارد ریال به ۶۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

مجید منادی با اشاره به افزایش کیفیت برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی هنری در دولت سیزدهم اظهار کرد: یکی از اقدامات شاخص در این دوره اختصاص اعتبار به انجمن‌های هنری سراسرکشور و به تبع آن استان خوزستان بود که در نتیجه آن، پویایی و نشاط در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم برخی رویدادهای هنری در خوزستان پس از وقفه‌های ۱۰ ساله مجدداً برگزار و احیا شدند افزود: به گواه فعالان عرصه هنر و همینطور انجمن‌ها استان طی ۲ سال گذشته، یکی از پر رونق‌ترین دوره‌های فعالیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به ثمر نشست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های سینمای استان نیز رشد قابل توجهی داشته است گفت: در حال حاضر تعداد صندلی‌های سینما در استان به یکهزار و ۲۸۸ صندلی و تعداد سینماهای استان به ۳۸ سینما افزایش یافته است از سوی دیگر سینماهای استان در حوزه فروش نیز رکورد زنی داشتند.

وی با اشاره به توجه این اداره کل به حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر در استان و سرمایه‌گذاری بیان کرد: در این دوره سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و هنر استان انجام شد که در برخی شهرستان‌ها رقم سرمایه‌گذاری چشمگیر بود.

منادی با بیان اینکه موسسات فرهنگی در استان بیش از ۲ برابر رشد داشته‌اند بیان کرد: حمایت‌های مادی و معنوی خوبی از موسسات فرهنگی شد و اکنون معتقدیم باید این حمایت‌ها اثر سنجی شود.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری فرهنگی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و هنر نیاز به برنامه‌ریزی بیشتری دارد با وجود اینکه باید این مسیر برای سرمایه‌گذاران تسهیل شود اما هنوز سرمایه‌گذاران با موانع بزرگی به نام بانک‌ها رو به رو هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از بانک‌ها خواست مسیر اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران فرهنگی هنری را تسهیل کند و سرمایه‌گذاران فرهنگی و هنری با فعالان بزرگ اقتصادی مقایسه نشوند چراکه روح کار آنان با هنر و فرهنگ که مقوله‌ای بسیار مهم و متفاوت است سر و کار دارد.

وی خواستار بازنگری در آیین‌نامه‌های اعطای تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران حوزه فرهنگ و هنر شدو از نمایندگان مجلس خواست در این زمینه ورود کنند تا مسیر اعطای تسهیلات برای هنرمندان تسهیل شود و با این حوزه نیز تطبیق پیدا کند.

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اگر مساله اعطای تسهیلات از سوی بانک‌ها برطرف شود سرمایه گذاری در این حوزه نیز چندین برابر می‌شود.

وی همچنین به وقفه چندین ساله پروژه خانه فرهنگ اشاره کرد و افزود: مناقصه این پروژه انجام شده است که به یاری خداوند تا اوایل سال ۱۴۰۴ خانه فرهنگ به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان اضافه ‌می‌شود.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=6905

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات