• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
27

زنان در جامعه ایرانی در ابعاد خانوادگی و اجتماع به بهترین شکل ممکن ایفای نقش می کنند

  • کد خبر : 3291
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۴۲
زنان در جامعه ایرانی در ابعاد خانوادگی و اجتماع به بهترین شکل ممکن ایفای نقش می کنند

نخستین دوره بازی های بین المللی نوروز ویژه بانوان با شعار «ورزش، معنویت، عدالت» برای اولین بار در ایران و با حضور کشورهای حوزه نوروز عصر روز جمعه با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمد مخبر در این مراسم که در سالن […]

نخستین دوره بازی های بین المللی نوروز ویژه بانوان با شعار «ورزش، معنویت، عدالت» برای اولین بار در ایران و با حضور کشورهای حوزه نوروز عصر روز جمعه با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمد مخبر در این مراسم که در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد با بیان اینکه نوروز جزو عیدهای ملی، تمدنی و منطقه ای در بخش بزرگی از کشورهای دنیا است، برگزاری نخستین دوره بازی های بین المللی نوروز ویژه بانوان را رویدادی بسیار درست و اقدامی مناسب دانست و از تمام مسئولان و جامعه ورزشی کشورهای حوزه  نوروز خواست تا با برنامه ریزی مناسب و برگزاری سالانه، این رویداد بزرگ در تقویم ورزشی دنیا ثبت و تکرار شود.

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: برگزاری چنین رویدادی پاسخ کشورها و مدعیانی را می دهد که می خواهند جایگاه زن را به گونه ای القا کنند که زندگی خانوادگی آنان در تعارض با حضور اجتماعی، سیاسی و علمی زنان است.

وی با اشاره به این‌که در طول تاریخ زنان محور اصلی ظهور و بروز دین مبین اسلام بوده‌اند، ادامه داد: تاکنون به نقش حضرت خدیجه (س) در توفیق اسلام در مکه و هم‌چنین حضرت فاطمه (س) در مدینه    کمتر پرداخته شده است.

مخبر افزود: حضور حضرت فاطمه زهرا (س) در زندگی دنیوی و اخروی در قله های رفیع قرار دارد و ایشان چه بعنوان دختر در رابطه با پیامبر اکرم(ص)، چه بعنوان همسر در رابطه با امیرالمومنین (ع) و چه در زمینه فرزند پروری در کنار ساحت های سیاسی و فعالیت های اجتماعی در همه این صحنه‌ها با بهترین نقش ظاهر شدند و در دوران عزلت حضرت علی(ع) پرچمدار مبارزه با فساد و انحراف در صدر اسلام بودند.

وی با بیان این‌که تفکری در دنیا حاکم است که نمی شود فعالیت اجتماعی، سیاسی و علمی و اقتصادی زنان در کنار اداره خانواده، فرزند آوری و تربیت فرزند همراه باشد، تصریح کرد: امروز در جمهوری اسلامی ایران شاهد نقش آفرینی زنانی هستیم که در همه ابعاد خانوادگی و حضور در اجتماع به بهترین شکل ممکن ایفای نقش می کنند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به این‌که ورزش از حقوق مسلم زنان است، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همه امکانات لازم برای حضور بانوان در عرصه های داخلی و بین المللی ورزشی را  فراهم کرده است، به گونه ای که دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه ورزش بانوان با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست.

وی فعالیت زنان در سیزده رشته ورزشی، حضور ۱۰۴ داور بین المللی زن، وجود بیش از ۲۲۰ هزار باشگاه ورزشی و هم‌چنین بیش از ۷ هزار باشگاه ورزشی مختص زنان و ۸۰۸ کرسی ورزشی زنان در مجامع بین المللی را از جمله افتخارات ورزش زنان در بعد از پیروزی انقلاب خواند و تصریح کرد: حضور همه جانبه بانوان در نظام اسلامی با عزم و اعتقادی راسخ توسعه یافت و در دولت سیزدهم نیز کمک به نقش آفرینی زنان در همه زمینه ها جزو راهبردهای اساسی است.

مخبر با اشاره به فعالیت بانوان در مسائل اجتماعی، مدیریتی، پزشکی و علمی خاطرنشان کرد: پیشرفت علمی کشور مدیون فعالیت علمی زنان است و جمهوری اسلامی ایران نشان  داد که زنان در عین حضور در صحنه های مختلف اجتماعی، سیاسی و مدیریتی در کنار رعایت عفاف و حجاب می‌توانند با برخی تفکرات غلط در این زمینه مبارزه کرده و نشان دهند که موفقیت زنان در عرصه های مختلف در کنار امر حجاب و عفاف امکانپذیر است.

لازم به ذکر است در این دوره از مسابقات ۲۰ کشور به همراه ایران در ۹رشته ورزشی و با حضور ۲۲۵ورزشکار ایرانی و ۳۷۸ ورزشکار خارجی از رده های سنی مختلف با هم به رقابت خواهند پرداخت.

کشورهای ایران، ارمنستان، افغانستان، بلاروس، قرقیزستان، عراق، کویت، پاکستان، ازبکستان، اندونزی، مالزی، تونس، روسیه، ارمنستان، امارات، قزاقستان، گرجستان، فلسطین، تایلند، نپال و در رشته های دومیدانی، سوارکاری، چوگان به صورت نمایشی، کاراته، کبدی، فوتسال، وزنه برداری، شمشیربازی و جودو از ۱۹ تا ۲۳ اسفند در این رقابت ها حضور دارند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=3291

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات