• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
2
گزارش «روزان» از مراسم تحلیف پزشکیان؛

فرصتی نو پیش روی ایران و جهان است

  • کد خبر : 6869
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱
فرصتی نو پیش روی ایران و جهان است

مسعود پزشکیان رئیس جمهوری جدید ایران، بعد از ادای سوگند ریاست جمهوری پشت تریبون قرار گرفت. وی با ادای احترام به مردم ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان خارجی حاضر در مراسم گفت: حضور در خانه ملت و ادای سوگند برای برعهده گرفتن بار ریاست جمهوری ایران که بر مبنای اصل ۱۲۱ قانون اساسی […]

مسعود پزشکیان رئیس جمهوری جدید ایران، بعد از ادای سوگند ریاست جمهوری پشت تریبون قرار گرفت.

وی با ادای احترام به مردم ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان خارجی حاضر در مراسم گفت: حضور در خانه ملت و ادای سوگند برای برعهده گرفتن بار ریاست جمهوری ایران که بر مبنای اصل ۱۲۱ قانون اساسی مقرر شده است، لحظه ای تاریخی و مسئولیت آفرین است.

پزشکیان گفت: با لطف خداوند و تدبیر رهبری و رأی هوشمندانه مردم انتخابات چهاردهمین دوره فرصتی نو برای ایران و جهان گشود. انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری، فرصتی نو ایجاد کرد. فرصت شنیدن صدای همه آحاد ملتی که خواست آنها تحول است.

اهم اظهارات رئیس جمهوری جدید ایران را بخوانید؛

*فرصت خلق امید و وفاق برای عبور از تنگناها و بحران‌های پیچیده پیش رو است. فرصت برآورده از انتخابات میدان جدید همکاری ملی میان حکومت و جامعه و درون جامعه است.

*دولت چهاردهم دولت وفاق ملی است و محور همگرایی و التزام به قانون اساسی، سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری خواهد بود.

*قانون اساسی میثاق ملی ماست. سند چشم‌انداز آینده ما ترسیم می‌کند و سیاست‌های کلی روش توافق ما به چشم انداز را مشخص می‌کند.

* به دنبال تعامل سازنده و موثر با جهان بر پایه اصول عزت و حکمت و مصلحت خواهیم بود.

 قوه قضاییه در هر نقطه که لازم باشد در کمک به دولت حضور فعال خواهد داشت

غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی و شهدا، شهید قاسم سلیمانی و همچنین شهدای خدمت شهید رئیسی و همراهانش گفت: خدا سپاسگزاریم در شرایطی که مردم ایران در غم از دست دادن رئیس جمهوری محبوب بودند و بدخواهان به فتنه‌گری خود می‌افزودند، انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری در کمال امنیت و سلامت برگزار شد.

او افزود: مردم در ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳ آقای دکتر مسعود پزشکیان را انتخاب کردند و این افتخار در روز یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ در مراسم رسمی توسط مقام معظم رهبری تنفیذ و رئیس جمهوری به عنوان بالاترین مقام کشور پس از مقام رهبری منصوب شدند.

اژه‌ای ادامه داد: امروز رئیس جمهوری محترم طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی در مجلس با حضور رئیس قوه قضاییه، اعضای شورای نگهبان در پیشگاه قران کریم و برابر نظاره ملت شریف ایران به خداوند سوگند یاد می‌کند که حافظ مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشد و همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که بر عهده گرفته‌ است به کار گیرد و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت کند و از هر گونه خودکامگی بپرهیزد و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت کند. در حراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزد.

او در ادامه افزود: رئیس جمهوری با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم‌السلام قدرتی را که ملت به‌عنوان امانتی مقدس به او سپرده است را همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشد و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارد.

محسنی اژه‌ای افزود: همانطور که رئیس محترم جمهوری بارها تکرار کرده‌اند که به تاسی از فرمایشات امیرالمومنین این قدرت را امانت می‌دانند و نه طعمه.

او در پایان تاکید کرد که قوه قضاییه در هر نقطه که لازم باشد در کمک به دولت حضور فعال خواهد داشت و در مسائل کشور از جمله مسائل اقتصادی در کنار دولت خواهد بود.

ناظران جهانی دیدند که ایران دچار کوچکترین تنش سیاسی نگردید

رئیس مجلس گفت: همگان دیدند که در فرصت زمانی بسیار کوتاه طبق قانون اساسی و در یک انتخابات رقابتی و جدی و با حضور همه طیف های سیاسی در سلامت و امنیت کامل، رئیس جمهور کشور انتخاب شد.

مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری جدید کشورمان از دقایقی قبل با حضور مسئولان کشوری، لشکری و بیش از ۸۶ کشور و ۱۱۴ هیأت خارجی درحال برگزاری است.

در ابتدای این مراسم، محمدباقر قالیباف،  رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای مراسم تحلیف گفت: حادثه تلخ و ناگهانی عروج شهادت گونه شهید رئیسی و همراهانش در چشم تحلیلگران عرصه جهانی، آزمونی مجدد برای نظام مقدس جمهوری رقم زد و دیدید که با مدیریت هوشمنندانه رهبری باردیگر به نماد ثبات و اقتدار نظامی و سیاسی ایران اسلامی تبدیل شد.

اهم اظهارات رئیس مجلس را بخوانید؛

*در شرایط منطقه ای و بین الملی و با وجود دشمنان خارجی و داخلی ناظران خارجی، جهانیان مشاهده کردند که ایران دچار کوچکترین تنش سیاسی و امنیتی نشد و در اداره امور کشور ذره ای اخلال ایجاد نشد.

*همگان دیدند که در فرصت زمانی بسیار کوتاه طبق قانون اساسی و در یک انتخابات رقابتی و جدی و با حضور همه طیف های سیاسی در سلامت و امنیت کامل، رئیس جمهور کشور انتخاب شد.

*همه این واقعیت ها حاکی از اقتدار مثال زدنی نظام است که بر پایه مردمسالاری دینی بنا گذاشته شده است.

*امروز شروع یک دوره جدید و پرافتخار از حیات انقلاب اسلامی است. انقلابی که قریب به ۵ دهه و در مسیری پرشکوه و تمدن ساز ظاهر شده و نظم جهانی را متاثر ساخته است.

*تمامی ارکان کشور باید عزم جدید در اداره کشور داشته باشند و با قوه مجریه همراه شود.

*مجلس شورای اسلامی در مسیر سازماندهی اقتصاد و معیشت و پیشرفت و آبادانی کشور در کنار دولت است.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=6869

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات