• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
67
واکنش به انتخاب رئیس جنجالی فدراسیون فوتبال ادامه دارد

وقتی «کیهان» به حامی درجه یک تاج تبدیل می‌شود!

  • کد خبر : 1300
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
وقتی «کیهان» به حامی درجه یک تاج تبدیل می‌شود!
بر خلاف رویکرد انتقادی روزنامه «جوان» با گذشت کمتر از ۱۰ روز اکنون شاهد هستیم که روزنامه کیهان نه تنها از ریاست جدید تاج بر فدراسیون فوتبال حمایت می‌کند؛ بلکه پا را فراتر گذاشته و در پی منکوب کردن صدا‌های مخالف نیز بر آمده است.

روزنامه کیهان در شماره امروز خود با اتخاذ رویکردی تماما حمایتی از مهدی تاج، رئیس جدید فدراسیون فوتبال که پیش‌تر بعد از جنجال‌های ناشی از قرارداد با مارک ویلموتس به دلیل «ناراحتی قلبی» استعفا داده بود، نوشت: رئیس‌جدید فدراسیون فوتبال اگر واقعا بخواهد در جهت اصلاح فوتبال گام بردارد، با سنگین‌ترین هجمه‌ها و حملات و سمپاشی‌ها و لجن پراکنی‌ها رسانه‌ای (به سرکردکی بعضی سایت‌های بدنام و تبعیت محض در حد پادویی بعضی برنامه‌های چشمک‌زن! سیما) و غیر رسانه‌ای روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش روزان به نقل از سایت خبری فرارو، به نظر می‌رسد مخاطب اصلی کیهان در درجه اول محمدحسین میثاقی، مجری جنجالی «فوتبال برتر» شبکه سه است که از همان زمان استعفای تاج در سال ۹۸ یکی از متقدان سرسخت او بوده و در چند روز گذشته نیز بعد از انتخابات ریاست فدراسیون، انتقاداتی صریح را علیه‌ او مطرح کرده است.

حتی فراتر از میثاقی و برنامه‌اش، کیهان تمامی سایت‌ها، رسانه‌ها و اشخاص منتقد و مخالف تاج را به عنوان کسانی که مخالف اصلاح فوتبال هستند، متهم می‌کند که در نوع خود بی‌سابقه است. دفاع همه‌جانبه این روزنامه اصول‌گرا از تاج در شرایطی است که مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال برای تعیین رئیس این فدراسیون در سه شنبه هفته گذشته (۸ شهریور) برگزار شد. در این انتخابات مهدی تاج با کسب ۵۱ رای از مجموع ۸۱ عضو، قاطعانه موفق شدن با برتری بر میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی بار دیگر رئیس فدراسیون فوتبال شود.

انتخاب تاج در روز‌های گذشته واکنش‌های مختلفی را در رسانه‌های و فضای مجازی به همراه داشته است. منتقدان در جبهه‌های مختلف اصلاح‌طلب، اصول‌گرا و میانه‌رو شدیدترین مواضع را اتخاذ کرده و در مقابل حلقه دوستان با لحنی نسبتا نرم از او دفاع کرده‌اند، اما در این میان حمایت تمام قد کیهان از تاج در شرایطی صورت می‌گیرد که رسانه‌هایی که با روزنامه کیهان در یک طیق سیاسی قرار می‌گیرند، موضعی انتقادی درباره او اتخاذ کرده‌اند.

از حمله روزنامه «جوان» به تایید صلاحیت تاج تا حمایت تمام قد «کیهان»

ماه گذشته و پس از مطرح شدن نخستین زمزمه‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال موجی بزرگ از انتقادات و هشدار‌ها نسبت به بازگشت مهدی تاج که تحمیل هزینه سنگین قرارداد ویلموتس را در کارنامه داشت، بالا گرفت. علی‌رغم این انتقادات، ظواهر امر نشان می‌دهد به علت نگرانی از محرومیت‌های احتمالی فدراسیون بین‌المللی فوتبال رد صلاحیت تاج در دستور کار قرار نگرفت.

همین امر موجب شد که در یک‌شنبه هفته گذشته (۶ شهریور) کمیته بدوی انتخابات فدراسیون ایران اسامی سه نامزد نهایی ریاست فدراسیون را به فیفا و AFC ارسال کرد که نام مهدی تاج در کنار سید میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی بود. انتشار این خبر، واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشت که اتفاقا یکی از تندترین انتقادها متعلق به روزنامه اصولگرای جوان بود. روزنامه جوان در این باره نوشت: «همان روز که خبر عدم احراز صلاحیت مهدی تاج برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال رسانه‌ای شد، معلوم بود همه ماجرا یک بازی کثیف است برای اینکه فشار‌های رسانه‌ای روی او کم شود؛ نقشه‌ای که به‌خوبی هم جواب داد.»

در ادمه واکنش انتقادی این روزنامه به تایید صلاحیت تصریح شده بود: «از آن خبرنگار دانمارک‌نشین گرفته تا مدیران متخلف و فسادپرور فوتبالی که هنوز ردپای افتضاحاتشان در فوتبال برجاست، همه می‌خواهند با آبروی فوتبال ایران بازی کنند و چه میدانی بهتر از جام جهانی برای این بازی کثیف! تکه‌های پازل بی حیثیت کردن فوتبال ایران در جام جهانی کنار هم چیده شده…»

بر خلاف رویکرد انتقادی روزنامه «جوان» با گذشت کمتر از ۱۰ روز اکنون شاهد هستیم که روزنامه کیهان نه تنها از ریاست جدید تاج بر فدراسیون فوتبال حمایت می‌کند؛ بلکه پا را فراتر گذاشته و در پی منکوب کردن صدا‌های مخالف نیز بر آمده است.

کیهان می‌نویسد: «رئیس‌جدید فدراسیون فوتبال اگر واقعا بخواهد آن‌چنان‌که بعد از انتخاب شدن گفته است، در جهت اصلاح فوتبال گام بردارد و شر جریانات اختاپوسی و دلالی فاسد و اخلالگر را از سر فوتبال کم کند، تردید نداشته باشد- نه ایشان بلکه هیچ‌کس تردید نکند- که با سنگین‌ترین هجمه‌ها و حملات و سمپاشی‌ها و لجن پراکنی‌ها رسانه‌ای (به سرکردکی بعضی سایت‌های بدنام وتبعیت محض در حد پادویی بعضی برنامه‌های چشمک‌زن! سیما) وغیر رسانه‌ای روبه‌رو خواهد شد، چنان‌که هنوز کار را شروع نکرده است، با این هجمه سنگین که سنگین‌تر هم خواهد شد، مواجه شده است.»

این روزنامه در ادامه آورده است که این روز‌ها می‌بینیم افراد و عناصر وبعضی برنامه‌های تلویزیونی که چشم خود را برکثیف‌ترین اتفاقات اخلاقی و مالی و فرهنگی و… بسته‌اند و تاکنون در برابر این همه نه تنها ککشان نگزیده که نقش ماله کش را هم بازی کرده و در انحراف وفریب افکار عمومی و دادن آدرس‌های غلط برای حواس مردم را پرت کردن از متن واصل ماجرا‌ها از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نورزیده وبرای ادامه وضعیت فعلی غیر قابل تحمل این فوتبال فلک‌زده به نفع شارلاتانیسم فاسد و دلالی افسارگسیخته واخلال‌گر، دست به هر ابزار مشروع و نامشروعی زده‌اند، هوادار شش دانگ سلامت فوتبال شده و علم مبارزه با «مفسد اقتصادی» و «غارت‌گر بیت‌المال» را به دست گرفته و زیر آن عربده کشی می‌کنند و سینه می‌زنند و یقه می‌درانند و در تلویزیون برنامه «چشمک» راه می‌اندازند و…

در ادامه این یادداشت، کیهان از واژگانی همچون مفسد فعال، دلالی رسوا و پیشانی سفید در فوتبال ایران، باباشمل‌وار، بی‌مخ‌های معروف، برنامه‌های fake و شب‌های دلالی را به عنوان طیفی معرفی می‌کند که هجمه و هجوم خود را علیه رئیس‌جدید فدراسیون آغاز کرده‌اند.

بدون تردید، مخاطب اصلی کیهان کسی نیست جز محمدحسین میثاقی، مجری جنجالی «فوتبال برتر» شبکه سه. میثاقی قبل از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال در گفت‌وگوی تلویزیونی با حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال ( که بعد از انتخابات استعفا داد) از اقدام او برای لغو انتخابات فدراسیون تمجید می‌کند. در ادامه او روز پنج‌شنبه (۱۰ شهریور) در قستی از برنامه فوتبال برتر اتهام بزرگی به تاج و دیگر عوامل قرارداد با سرمربی بلژیکی زد و گفت: «چطوری شما جنسی را با اختیار خودتان ۳-۴ برابر می‌خرید؟ این تنها در شرایطی است که مابه‌التفاوت در جای دیگر تقسیم شود. شما وقتی جنس A تومانی را ۴A می‌خرید یعنی برای ۳A دیگر نقشه‌ای دارید!» همین اظهارات میثاقی که البته با انتقادات زیادی پیرامون نقض بی‌طرفی رسانه ملی نیز همراه شده، کافی به نظر می‌رسد که او به محور اصلی حملات شدید‌اللحن کیهان تبدیل شود.

حمایت کیهان در میانه موج انتقادات گسترده اصول‌گرایان علیه تاج

حمایت تمام قد کیهان از مهدی تاج و ادعای او برای مقابله با فساد در جامعه فوتبالی کشور در شرایطی صورت می‌گیرد که طی یک ماه گذشته تمامی رسانه‌های اصول‌گرا به صورت متفق‌القول از دوران ریاست او به عنوان یک مقطع تاریک یاد کرده بودند. رسانه‌های مختلف این طیف، بار‌ها از ضرر ۲۰۰ میلیارد تومانی تاج به بیت المال انتقاد و به ردپای او در پرونده تخلف بزرگ مالی فولاد مبارکه نیز اشاره می‌کنند.

حتی نکته قابل تامل‌تر این است که حمایت کیهان از رئیس جدید فدراسیون در شرایطی صورت می‌گیرد که رسانه‌ها و شخصیت‌های اصول‌گرا نیز در حجمی گسترده انتخاب مجدد تاج را مورد انتقاد قرار داده بودند. برای نمونه سایت خبری «تابناک» در گزارش مدعی شده بود در ۴۸ ساعت پس از انتشار خبر بازگشت تاج به فوتبال، بیش از ۶ میلیون توییت و کامنت علیه او در فضای مجازی منتشر شده و بیش از ۹۰ درصد مردم انتخاب سوال برانگیز مجمع فدراسیون فوتبال را تایید نکرده‌اند.

در سطحی دیگر، وحید یامین پور معاون جوانان وزارت ورزش نیز در واکنشی انتقادی در توییتر نوشت: «در هفته دولت ۲۴۲ پروژه ورزش و جوانان به مساحت ۴۱۶ هزار متر مربع به بهره‌برداری رسید. ولی آنچه مردم درباره‌اش حرف می‌زنند انتخاب جناب تاج به ریاست فدراسیون فوتبال است. مردم حق دارند. ما مدام می‌گوییم سیستم هیچ دخالتی در انتخابات فدراسیون ندارد، شما باور می‌کنید؟»

سینا کلهر معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش نیز با ابراز نگرانی از تبعات ریاست تاج در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‏در هیچ کشوری چهره عمومی نظام سیاسی در میان مردم، آن هم با اتهام اتلاف اموال عمومی و ناکارآمدی را به راحتی هزینه یک فرد نمی‌کنند.»

جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس نیز در واکنشی انتقادی از انتخاب مجدد تاج گفته بود: «مهدی تاج در انظار عمومی به عنوان یکی از مدیرانی شناخته می‌شود که یک قرارداد نامناسبی را به کشور تحمیل کرده است. از فساد ایشان که در برخی رسانه‌ها گفته می‌شود خبری ندارم، اما وقتی که نگاه‌ها به یک نفر منفی است، به نظر می‌رسد تا زمانی که این اتهامات رفع شود، خود او نباید پا به عرصه بگذارد. زمانی که پرونده قضایی او باز است و این برای مردم که فرق بین فدراسیون و دولت را نمی‌دانند، حرف و حدیث‌های بسیاری پیش می‌آورد؛ می‌گویند دولت جمهوری اسلامی از یک فاسد حمایت کرده و این امر بازخورد خوبی ندارد.»

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=1300

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات