• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
4
گزارش «روزان» از سیل جاده چالوس؛

باز هم سیل، باز هم غافلگیری

  • کد خبر : 6466
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵
باز هم سیل، باز هم غافلگیری

روزان: پنجشنبه شب وقوع سیلاب در جاده چالوس باعث بسته شدن جاده پرتردد کرج _ چالوس و مفقود شدن سه نفر شد. ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شب گذشته سیل در روستای ” فشکور” بخش مرزن آباد رخ داده که در ادامه با طغیانی شدن رودخانه چالوس منجر به وقوع سیلاب و انسداد جاده کندوان […]

روزان: پنجشنبه شب وقوع سیلاب در جاده چالوس باعث بسته شدن جاده پرتردد کرج _ چالوس و مفقود شدن سه نفر شد.

ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شب گذشته سیل در روستای ” فشکور” بخش مرزن آباد رخ داده که در ادامه با طغیانی شدن رودخانه چالوس منجر به وقوع سیلاب و انسداد جاده کندوان شده است. سیلی که بار دیگر شهروندان و البته مسئولان را غافلگیر کرد.

به گفته مسوولان امر شمار مصدومان وقوع سیل پنجشنبه شب در محدوده رستوران دربند جاده کندوان ۱۶ نفر اعلام شد و سیلاب نیز سه خودرو مسافران که بدون سرنشین بودند را با خود برد.

به دستور استاندار مازندران عوامل امدادی از جمله هلال احمر، راهداری و پلیس راه و مدیریت بحران در منطقه سیل زده تا پاکسازی کامل حضور دارند.

نجات ۱۶ حادثه دیده

به دنبال وقوع سیل و مسدود شدن محور چالوس کندوان، سردار مومنی، رئیس پلیس راه کشور اعلام کرد: این محور مواصلاتی بسته شده و هموطنان برای تردد می‌توانند از محورهای جایگزین فیروزکوه و هراز استفاده کنند. بر اساس اخبار منتشر شده در این سیلاب چهار خودرو دچار حادثه شدند و ۱۶ حادثه‌دیده نجات‌یافتند که از این تعداد، ۱۲ نفر به مناطق امن و چهار نفر به مراکز درمانی برای درمان سرپایی منتقل شدند.

در همین راستا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران نیز گفت: احتمال بازگشایی جاده مسدود شده و سیل زده کندوان تا حداکثر فردا -شنبه- وجود دارد.

به گفته حسن جهانیان کاربران جاده ای تاپایان روز گذشته برای عزیمت به پایتخت و یا مازندران از جاده های جایگزین هراز و سوادکوه تردد کنند.

وی خاطر نشان کرد: در کنار انسداد محور کندوان، آزاد راه تهران-شمال هم مسدود است و بازگشایی این محور در ساعت های آینده صحت ندارد.

پیشتر حسینعلی محمدی شیرکلایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران هم حاشیه حضور در منطقه سیل زده جاده کندوان خاطرنشان کرد: عملیات پاکسازی جاده سیل زده کندوان چالوس و تلاش ۱۲ گروه تجسس برای یافتن مفقودان احتمالی این حادثه ادامه دارد.

ادامه تلاش برای یافتن مفقودی ها

همچنین در همین راستا، مدیرعامل هلال احمر استان مازندران نیز گفت: تلاش برای نجات مفقودان سیل در جاده چالوس ادامه دارد.

غلامعلی فخاری افزود: محور جاده چالوس منطقه پیچ هزار چم به علت رانش و سیلابی شدن منجر به اعزام تیم‌های جست‌وجو و نجات شده است، طبق گزارشی که اعلام شده، ۴ خودرو بدون سرنشین پیدا کردند، عملیات تا ۳ صبح صورت گرفت.

وی ادامه داد: ۱۶ فرد حادثه دیده در سیلاب داشتیم که ۱۲ نفر به مناطق امن برای اسکان انتقال داده شده و ۴ نفر به مراکز درمانی اعزام شدند.

فخاری در خصوص مفقودی ۳ نفر در سیل دیشب جاده چالوس، گفت: یکی از ۴ نفری که به مراکز درمانی منتقل شده بیان کرده که ۳ نفر از همراهان ما پیدا نشده‌اند، تیم‌های جست‌وجو و نجات در منطقه حضور دارند اما در حال حاضر خبر موثقی در خصوص پیدا شدن یا فوت این افراد ارائه نشده است.

وی افزود: پاک سازی جاده صورت گرفته و تردد برای خودروها وجود داد اما مجوز آن در حال حاضر صادر نشده است.

 

گرفتاری در سیل

محمد شریفی فرماندار چالوس نیز گفت که از ساعت ۱۸ روز پنجشنبه با شدت گرفتن بارش باران در منطقه‌ای در دزدبن معروف به رستوران دربند به دلیل ازدیاد مصالح حاصل از سیل و انباشت گل و لای، رودخانه منطقه طغیان کرد و برخی از مسافران در حیات رستوران و همچنین مسافرانی که در ترافیک مانده بودند گرفتار سیل شدند.

وی اظهار داشت: سیل ساعاتی بعد متاسفانه سه دستگاه خودروی بدون سرنشین را با خود برد.

وی اظهار کرد: ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه روز پنجشنبه گزارش شد که سیلی در روستای ” فشکور” بخش مرزن آباد رخ داده که در ادامه با طغیانی شدن رودخانه چالوس منجر به وقوع سیلاب و انسداد جاده کندوان شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون از سه خودروی گرفتار در سیلاب که سرنشینان آن در رستوران دربند مشغول صرف شام بودند، اثری نیست.

فرماندار چالوس گفت : در زمان حاضر در ۲ مسیر جاده ” پل اوشن” و ” ولی آباد” سعی بر جلوگیری از تردد خودروهای در راه مانده در این محور شده و تمامی نیروهای راهداری با بکارگیری امکانات و تجهیزات در حال پاکسازی مسیر کندوان از گل و لای و سرشاخه های درختان آورده سیل هستند.

شریفی با اشاره به فروکش کردن سیلاب، افزود: نیروهای امداد و نجات مستقر در منطقه، در جست و جوی یافتن خودروهای مفقود شده در نقاطی از حاشیه رودخانه چالوس هستند.

تاکید بر مدیریت واحد در مواجهه با سیل

در همین خصوص سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران هم با تاکید بر اینکه پاکسازی منطقه در اولویت قرار گیرد.

عبدالرضا دادبود در جلسه ستاد بحران شهرستان چالوس با محوریت سیل در محور کندوان که در شهرداری مرزن آباد برگزار شد، با اشاره به اولویت شناسایی افراد مفقود شده در سیلاب شب گذشته، اظهار کرد: فعلا این مسیر جهت پاکسازی کامل مسدود بماند تا به نحو مطلوبی به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها، افزود: باید مدیریت واحد و تصمیم گیری واحدی صورت گیرد تا کارها سریعتر انجام شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با تاکید بر اینکه ورود و خروج افراد غیر مسئول کنترل و جلوگیری شود، گفت: تاکنون این سیلاب چهار مصدوم داشته است که برخی گزارشات نیز ضد و نقیض است.

دادبود با بیان اینکه برای امروز و فردا نیز هشدارهای نارنجی داده شده است،افزود: اقدامات پیشگیرانه در دستور کار باشد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به پیگیری استاندار مازندران نجات جان انسان از اولویت بیشتری برخوردار است،خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی باید اقدامات لازم هرچه زودتر انجام شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه اگر کوتاهی از سوی دستگاهی صورت گرفته باید ظرف دو هفته گزارش شود، اظهار کرد: اگر نیاز باشد از دستگاه‌های نظارتی و حفظ حقوق بین‌المال برای بررسی دعوت می‌شود.

دادبود تاکید کرد: اگر کسی از مسئولیت خود کوتاهی کرده باشد باید مورد بررسی قرار گیرد.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران از روز پنجشنبه تا روز شنبه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای نیمه ابری در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، وزش باد همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده و در دامنه‌ها و ارتفاعات نیز یمه ابری تا ابری با رگبار متناوب باران، رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روزهای یکشنبه و دوشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، در ارتفاعات نیمه غربی استان با رگبار و رعد و برق پراکنده و در روزهای گسه‌شنبه و چهارشنبه نیز صاف تا نیمه ابری با تداوم هوای گرم پیش بینی شده است.

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=6466

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات