• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
4
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا در پاسخ به روزان:

حدود ۷ هزار عضو خانواده ایثارگران به استخدام شهرداری در آمده اند

  • کد خبر : 5381
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
حدود ۷ هزار عضو خانواده ایثارگران به استخدام شهرداری در آمده اند
رئیس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران با بیان اینکه حرکت به سمت کوچک سازی از سیاست های شوراست و تلاش شد که این مهم حاصل شود، تأکید کرد: در بودجه سال آینده اعتبارات حوزه نیروی انسانی افزایش یافت و در تبصره ها نیز پیش بینی شده که اگر در شورای عالی کار بیش از ۲۰ درصد افزایش پیش بینی شود، شهرداری می تواند اصلاحیه ارائه دهد.

روزان: عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا در خصوص میزان جذب نیروهای جدید در شهرداری تهران به روزان گفت: طی دو سال گذشته بین ۷ تا ۸ هزار نفر از فرزندان ایثارگران در شهرداری استخدام شده اند.

ناصر امانی نیز در نشست خبری بودجه سال ۱۴۰۳در پاسخ به سوال خبرنگار روزان در مورد میزان جذب نیروها در شهرداری تهران با ذکر اینکه بر اساس برنامه چهارم، شهرداری موظف شده ۵۰ درصد از نیروهای خروجی از مجموعه را وارد کند، گفت: این اقدام گامی به سوی کوچک سازی است. بنابر گزارشات شهرداری تهران این موضوع را رعایت کرده اما در حوزه استخدامی، شهرداری تابع مقررات کشوری است.

وی ادامه داد: استخدام ایثارگران و تبدیل وضعیت آنها بر اساس قانون باید انجام می شد و شهرداری موظف بود نسبت به تبدیل وضعیت این نیروها اقدام کند و بر این اساس باید هفت تا هشت هزار نفر تبدیل وضعیت شوند.

رئیس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران با بیان اینکه حرکت به سمت کوچک سازی از سیاست های شوراست و تلاش شد که این مهم حاصل شود، تأکید کرد: در بودجه سال آینده اعتبارات حوزه نیروی انسانی افزایش یافت و در تبصره ها نیز پیش بینی شده که اگر در شورای عالی کار بیش از ۲۰ درصد افزایش پیش بینی شود، شهرداری می تواند اصلاحیه ارائه دهد.

 

اما مهمترین سخنران این نشست مهدی چمران رئیس شورای شهر بود که گفت: در هفته گذشته بودجه سال آینده شهرداری تهران در شورای شهر به تصویب رسید و در زمان مقرر خود اعلام شد و با برنامه ریزی های انجام شده امید است شهرداری تهران بتواند در سال جدید به موقع کارهای خود را پیش ببرد.

چمران ادامه داد: بودجه سال آینده شهرداری تهران در ابتدا به ۱۳۵ همت تعیین و مورد تأیید شورای شهر قرار گرفت که در نهایت برای مسئله حمل و نقل ۱۵ همت مخصوص در نظر گرفته شد و بودجه بیش از ۱۵۰ همت و به تصویب شورای شهر تهران نیز رسید که بعد از طی مراحل اداری ابلاغ خواهد شد.

به گفته رئیس شورای شهر تهران، همچنین  در ردیف ها و تبصره ها برای حوزه حمل و نقل، بودجه در نظر گرفته شد که به عبارتی حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان یعنی حدود نیمی از بودجه برای موضوع حمل و نقل و ترافیک در تهران در نظر گرفته شده است تا بتوان یکی از موضوعات مهم شهر تهران را حل کرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با اختصاص این حجم از بودجه به مسئله حمل و نقل، عقب ماندگی چندساله جبران شود، گفت: در کنار حل مشکل حمل و نقل عمومی، شاهد بهبود وضعیت آب و هوا و ترافیک نیز خواهیم بود و این در حالی است که سعی شده از مصارف هزینه‌ای و یا هزینه‌های جاری کاسته و هزینه‌های عمرانی افزوده شود و تلاش بر این بود هزینه‌ها نسبت به بودجه سال قبل، کاهشی باشد که این مهم محقق شد.

چمران در تشریح سهم بودجه‌ای هر یک از مأموریت‌های شهرداری تهران گفت: ۱۰ درصد از بودجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی، ۴۸ درصد بودجه به موضوع حمل و نقل و ترافیک، ۱۵ درصد بودجه به حوزه خدمات شهری و محیط زیست، ۵ درصد بودجه ایمنی و مدیریت بحران، ۲ درصد بودجه شهرسازی و  ۲۰ درصد بودجه توسعه و هوشمندسازی است.

وی با بیان اینکه در سال قبل ۴۰ درصد از بودجه هزینه‌ای بود؛ اما در بودجه سال آینده ۳۶ درصد بودجه هزینه‌ای است و مابقی به تملک دارایی سرمایه‌ای و مالی اختصاص دارد، اظهار کرد: جهت گیری بودجه کاملاً مشخص است که به سمت کاهش هزینه‌ها رفته و برای حل مسائل اصلی شهر، بودجه بیشتری اختصاص یافته است و این بودجه کمک خواهد کرد که مسائل باقی مانده حل شود؛ البته برای پروژه‌های عمرانی شهر به صورت جزئی برنامه ریزی شده که پس از تصویب نهایی بودجه، این ارقام در دسترس قرار خواهد گرفت.

مهدی چمران در ادامه نشست خبری در مورد وضعیت متمم بودجه شهرداری تهران برای سال جاری نیز گفت: بودجه شهرداری در سال جاری با احتساب متمم از ۱۰۴ همت به ۱۵۰ همت در سال آینده رسیده است اما دقت داشته باشید، اینکه متمم ارائه شده به این معناست که درآمدها در حال تحقق است البته بودجه چندان زیاد نشده بلکه قیمت ها بالا رفته است پس نباید خیلی خوشحال شویم که بودجه به این میزان رسیده در حالیکه باید این موضوع را در نظر گرفت که متأسفانه هزینه ها افزایش یافته است و البته  قطعاً ما باز هم مشکل خواهیم داشت و باید تلاش کنیم که بودجه سال آینده نیز محقق شود.

کسی که بیشتر ساخت و ساز انجام داده و بیشتر از شهر استفاده کرده، باید عوارض بیشتری بپردازد

و با بیان اینکه عوارض اضافه بر طرح جامع شهر و تراکم و یا جرائمی که بر اساس تخلف اخذ می شود، درآمد ناپایدار است، اظهار کرد: البته دقت داشته باشید که تمام درآمدهای حوزه شهرسازی ناپایدار نیست. برخی از نقاط شهر نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و ما ظرفیت نوسازی و بازسازی زیادی داریم. این موارد درآمدهایی است که باید ایجاد شود؛ اما دقت داشته باشید که ما در شورای شهر، افزایش عوارض را به قدری حداقلی در نظر گرفتیم که حتی از میزان حقوق کارمندان کمتر بود؛ تلاش بر این بود که کسی که بیشتر ساخت و ساز انجام داده و بیشتر از شهر استفاده کرده، عوارض بیشتری بپردازد.

مواردی که برای شهر ارزشمند و درآمدزاست، به فروش نخواهد رسید

وی در مورد فروش برخی از املاک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه برخی اموال باید فروخته شود، تأکید کرد: وقتی ملکی خوب باشد حفظ خواهد شد تا از آن درآمد برای شهر کسب شود و اینگونه نیست که دارایی‌های شهر را به فروش بگذاریم و قطعاً مواردی که برای شهر ارزشمند و درآمدزاست، به فروش نخواهد رسید. مواردی به صورت پایاپای به فروش می‌رسد و درآمد حاصل از آن صرف توسعه شهر خواهد شد.

چمران در مورد تأمین اعتبارات از سوی شهرداری برای قرارداد با چینی‌ها با بیان اینکه ۱۲ هزار میلیارد یورو برای توسعه حمل و نقل عمومی و دیگر بخش‌ها در نظر گرفته شده است و دولت برای مترو حداقل نیمی از هزینه‌ها را پرداخت خواهد کرد و بخشی از آن را شهرداری پرداخت می‌کند، گفت: رقم قراردادهای چین توسط دولت، بخش خصوصی خارجی و بخش خصوصی داخلی پرداخت خواهد شد و فراتر از بودجه شهرداری است.

رد ورود اتوبوس‌های خارجی معیوب به تهران

وی با رد ورود اتوبوس‌های خارجی دارای عیوب گفت: ما اتوبوس خارجی معیوب نداریم و تنها چند دستگاه وارد شده که به صورت آزمایشی در حال فعالیت است و شرکت خارجی این تضمین را داده که در صورت وجود مشکل، اتوبوس‌های جایگزین را تأمین کند.

 

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه امیدوارم اتوبوس‌ها به موقع تحویل داده شود؛ چراکه قرار است تا پایان سال آینده ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس تولید داخلی به ناوگان وارد شود، افزود: سال آینده وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی بهتر می شود.

شهرداری قراردادها با خودروسازان داخلی را منعقد و مبالغ را پرداخت کرده است

وی با بیان اینکه یکی از شرکت‌های داخلی تنها ۵۰ دستگاه اتوبوس تحویل داده است، اظهار کرد: تعدادی از اتوبوس ها نیز در حال تست است و سال آینده وارد ناوگان خواهد شد. شهرداری قراردادها را منعقد کرده و مبالغ را پرداخت کرده است.

تمام اتوبوس‌های وارداتی از چین با اصرار وزیر صمت برقی خواهند بود

چمران در ادامه با اشاره به اینکه با پیشنهاد وزارت صمت و اصرار وزیر صمت، تمام اتوبوس های وارداتی از چین برقی خواهند بود، ادامه داد:در حوزه برقی سازی داخلی نیز تعدادی اتوبوس تا پایان سال آینده تحویل داده خواهد شد. سه شرکت کنار هم قرار خواهند گرفت تا اتوبوس های برقی داخلی ساخته شود.

شهرداری به اندازه‌ای درآمد دارد که چشم به تخلفات ندوزد

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر روزان در مورد احتمال کسب درآمد از محل تخلفات شهرداری، با تأکید بر اینکه برای تخلفات در حوزه شهرسازی کیسه‌ای ندوختیم، اظهار کرد: ما بودجه کمی برای این بخش در نظر گرفته‌ایم و تمام تلاش ما این است که جلوی تخلفات را بگیریم. حتی در منطقه ۱۹ برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز کشته دادیم و شورا و شهرداری برای تخلفات کیسه ندوخته؛ بلکه همواره سعی کردیم که درآمد حاصل از تخلفاتی که ناگزیر است، کم باشد و شهرداری به اندازه‌ای درآمد دارد که چشم به تخلفات ندوزد.

کسی حق ندارد یک سانتی متر از محدوده تهران پیش برود

چمران در ادامه با رد بزرگ شدن محدوده شهر تهران، تأکید کرد: اما اگر برای شهرهایی همچون اسلامشهر، رباط کریم و لواسان حریم نبینیم، این شهرها بزرگتر می‌شوند و به طرف تهران می‌آیند و حتی پایتخت را می‌بلعند و در واقع تهران در محدوده خود باقی مانده و کسی حق ندارد یک سانتی متر از این محدوده پیش برود؛ اما اگر می بینید که در آن سمت بزرگراه آزادگان، مرتضی گرد پدید آمده این شهر مربوط به تهران نیست و شهرداری تهران نمی‌تواند در امور این بخش دخالت کند و مرتضی گرد دهداری و تشکیلات دارد.

وی در مورد حضور چینی‌ها در موضوع مسکن با تأکید بر اینکه حضور آنها بیشتر در حوزه سرمایه گذاری است، ادامه داد: در مسکن بحث چینی و غیرچینی نیست و می‌بینید که در ساخت مسکن مهر نیز ترک‌ها در تهران مسکن ساختند و رفتند.

حضور چینی‌ها در حوزه مسکن بیشتر در حوزه سرمایه گذاری است

چمران با تأکید بر اینکه ساخت مسکن به مسائل سیاسی ارتباطی ندارد، گفت: سرعت ساخت و ساز در کشور ما متأسفانه پایین است و ترکیه جلوتر از ماست و همین حالا یک شرکت ترکیه ای در روسیه در حال ساخت مسکن است؛ چراکه روس‌ها اعلام کردند که دو ساله مسکن می سازند در حالیکه ترکیه یک ساله مسکن می‌سازد. در ایران موضوع حضور چینی‌ها بیشتر در حوزه سرمایه گذاری است و قاعدتاً اگر از نیروی انسانی و مهندسان ایرانی استفاده کنند، ارزان تر خواهد بود. همانطور که گفتیم هنوز جزئیات مشخص نشده است.

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=5381

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات