• امروز : پنج شنبه - ۴ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 July - 2024
1
گزارش «روزان» از درگیری ها در جریان اصولگرایی؛

مجلس آینده روزهای پرحاشیه ای پیش رو دارد

  • کد خبر : 5986
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰
مجلس آینده روزهای پرحاشیه ای پیش رو دارد

گروه سیاسی- انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی روزجمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار شد تا تکلیف ۴۴ کرسی باقیمانده در ۲۲ حوزه انتخابیه، از میان ۹۰ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مشخص می‌شود. طبق اظهارات وزیرکشور ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات وجود داشت که ۶۵ درصد آن مربوط به […]

گروه سیاسی- انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی روزجمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار شد تا تکلیف ۴۴ کرسی باقیمانده در ۲۲ حوزه انتخابیه، از میان ۹۰ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مشخص می‌شود.

طبق اظهارات وزیرکشور ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات وجود داشت که ۶۵ درصد آن مربوط به انتخابات الکترونیکی بود.

همچنین در مرحله اول انتخابات در حوزه انتخابیه تهران، ۱۴ کاندیدا وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر بعدی نیز به مرحله دوم راه یافتند تا تکلیف ۱۶ کرسی باقیمانده، مشخص شود.

۱۶ نماینده‌ای که دولت و جبهه پایداری امید دارند تا با کسب اکثریت این تعداد کرسی، بتوانند در انتخابات هیات رئیسه مجلس دوازدهم دست بالا را در اختیار داشته باشند و سد راه قالیباف شوند. سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی ابراهیم رئیسی صبح روز جمعه با حضور در شبکه خبر ضمن مهم شمردن انتخابات دور دوم و ۴۴ نماینده‌ای که قرار است وارد مجلس شوند گفت: گرچه مجلس یازدهم تعامل خوبی با دولت داشته اما در برخی لوایح مانند تشکیل وزارت بازرگانی، با مسکوت گذاشتن آن مشکلاتی را برای دولت و مردم ایجاد کرد که امیدواریم در مجلس جدید و با نمایندگان جدید این مشکل برطرف شود.

انتقاد تلویحی از محمدباقر قالیباف که طی دو هفته اخیر کشمکش او با اطرافیان ابراهیم رئیسی شکل تازه‌ای به خودش گرفت تا جایی که رسانه‌های نزدیک به دو طرف ماجرا همدیگر را به مهندسی انتخابات هیات رئیسه مجلس آتی متهم کردند.

همچنین افشاگری‌های درون جناحی اصولگرایان با نزدیک شدن به روز انتخابات تا مرحله‌ای پیش رفت که بسیاری از کاربران و رسانه‌ها هر لحظه منتظر افشای تازه‌ این افراد علیه یکدیگر بودند. پس از انتشار گزارشی در یکی از رسانه‌ها درباره دریافت ۱۴۰سکه از سوی «سیدنظام موسوی» سرلیست امنا و باز شدن پای چند هولدینگ به ماجرا، روز چهار‌شنبه هفته گذشته دریافتی‌های موسسه علی‌اکبر رائفی‌پور بنیانگذار جبهه صبح ایران هم جنجالی شد.

موسسه مصاف که در انتخابات مجلس با عنوان جبهه صبح ایران فعالیتش را آغاز کرد و به موفقیت‌هایی هم در انتخابات اسفندماه دست پیدا کرد؛ پس از آنکه حاضر نشد در لیست انتخاباتی خود در دور دوم نامزدهایی از لیست امنا را که متهم به دریافت سکه، لپ‌تاپ و کارت هدیه و غیره بودند را قرار بدهد، به یکباره با افشای لیست تراکنش حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها مواجه شد که در این بین مورد استقبال جریان نزدیک به قالیباف هم قرار گرفت.

لیست تراکنش‌ حساب‌های مورد اشاره موسسه مصاف نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان بود که حکایت از دریافتی‌های خاص رائفی‌پور در دو سال اخیر داشت. این مبالغ پس از انتقال به موسسه مصاف خیلی زود نیز برداشت شده و به حساب اعضای موسسه و اقوام رائفی‌پور منتقل شده که از یک تراکنش مشکوک حکایت می‌کند که نام دیگر آنرا می‌توان «پولشویی» گذاشت.

این اتفاق سبب شد تا حزب رزما نزدیک به حسین الله‌کرم هم از ائتلاف با رائفی‌پور و امنا کناره‌گیری کند. البته بدون هیچگونه واکنشی که نشان دهنده این مطلب است که در جریان اصولگرایی، فساد وقتی معنا پیدا می‌کند که در جناح رقیب رخ داده باشد و در غیر این صورت، مصلحت حکم به سکوت می‌کند.

حجت‌الاسلام جلیل محبی، دبیر سابق ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هم در واکنش به انتشار اسناد فساد موسسه رائفی‌پور در مناظره با علی علیزاده گفت: « اسناد تخلف رائفی‌پور نزد جریان مخالف قالیباف در مجلس است و این اسناد را از نمایندگانی دریافت کرده که طی ۴ سال گذشته کاملاً مقابل قالیباف بودند و با او مشکل داشتند.»

محبی قبل از این مناظره هم در توییرش مدعی شد: «هرچه اصرار کردم آقای رائفی‌پور نیامد مناظره کند. اسناد منتشر شده سئوالات من بود. بیش از صد میلیارد تومان در دکان مصاف پول جابجا شده است.»

اما در مقابل رئیس موسسه مصاف در توییترش ضمن ادعای این مطلب که «اینها سر تا پا یک کرباسند.» مخالفانش از جمله جلیل محبی را مورد خطاب قرار داد.

او ساعتی قبل از انتخابات هم با انتشار یک ویدیو ضمن رد اسنادی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده گفت: «ما خودمان مدعی شفافیت هستیم، هرچند یک موسسه خصوصی هستیم و اساساً نباید پاسخگو باشیم

رائفی‌پور همچنین اضافه کرد از افشاکننده‌ها شکایت خواهد کرد و باید مشخص شود که این افراد چگونه به حساب‌های موسسه او دسترسی داشته‌اند؟

رئیس موسسه مصاف گفت که خودش حسابداری خوانده و درباره حساب‌های موسسه حساسیت دارد و بخشی از این پول‌ها هزینه اختصاصی است که برای موکب های اربعین، مدرسه و خیریه صرف می‌شود. او در ادامه از هزینه‌های عمومی گفت که ماهی بیش از یک میلیارد و صدمیلیون است که هزینه جاری و حقوق و بیمه و این موارد می‌شود که بستگی به تورم این عدد و ارقام سالانه به ۱۴ یا ۱۵ میلیارد هم افزایش پیدا می‌کند.

اما این توضیحات نه تنها پاسخگوی ابهامات در بخش تراکنش موسسه مصاف نشد بلکه سئوالات دیگری را هم مطرح کرد که کدام افراد و با کدام درآمد، به این موسسه کمک مالی می‌کنند و شرکت‌های اقماری مصاف دقیقاً به چه کارهایی مشغولند؟

اما با این وجود کانال تلگرامی حمید رسایی هفته گذشته در انتقاد به یادداشتی در روزنامه جوان که به سخنان اختلاف‌انگیز و ناامیدکننده انتقاد کرده بود، اینگونه نوشت: «توصیه‌های روزنامه جوان در حالی است که یک هفته پس از انتخابات ۱۱ اسفند وقتی حمید رسایی با توجه به ریزش ۸۰۰ هزار رای قالیباف، از لزوم تغییر در ویترین و هیات‌رئیسه مجلس دوازدهم سخن گفته بود، روزنامه جوان و خبرگزاری تسنیم طی یادداشتی شروع به لجن‌پراکنی و توهین‌های بی‌سابقه به منتخب مردم تهران کردند و چنین تعابیری را درباره وی به کار بردند: ردصلاحیت‌شده چند دوره مجلس، درگیر توهم قدرت و ریاست، تفرقه‌افکن و…»

برخی از تحلیلگران سیاسی بر این باورند که شاید محمدباقر قالیباف برای فرار از گردابی که پایداری‌‌ چی‌ها، شریان(امنا) و مصاف او را در آن گرفتار کرده‌اند، دست به این افشاگری‌‌ها زده اما، آنچه که مشخص شده این است که برخلاف نظر رسانه‌های نزدیک به قدرت که نسبت به تعامل در مجلس آینده ابراز امیدواری می‌کنند، خانه ملت روزها و هفته‌های متشنجی را پیش رو خواهد داشت. روزهایی که احتمالاً رائفی‌پور در یک حمله تلافی‌جویانه، یک برگ دیگر علیه قالیباف یا خانواده او رو کند تا اگر هم قرار بر ریاست قالیباف بر مجلس دوازدهم شد، صندلی او همواره لرزان و ناپایدار باشد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=5986

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات