• امروز : چهارشنبه - ۳ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 July - 2024
3

پرده آخر بی اخلاقی؛ بی اعتمادی است

  • کد خبر : 5015
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
پرده آخر بی اخلاقی؛ بی اعتمادی است
درحقیقت پرده آخر این زد و خوردهای سیاسی که به صندوق های رأی ختم می شود، موجب کاهش اعتماد و دلسردی هر چه بیشتر مردم برای مشارکت در انتخابات خواهد شد. چرا که جامعه از یکسو شاهد وضعیت نامناسب و اسفناک خود در کوران مشکلات و فشارهای اقتصادی است، و از سوی دیگر شاهد دغدغه های سیاسیون برای کنار زدن یکدیگر و نشست بر مسند قدرت هستند.

 

آنچه به عنوان رقابت سیاسی در دوران پیش از انتخابات انتظار می رود تا نامزدها و طیف های سیاسی پیگیر آن باشند، پرداختن به چالش ها و برنامه هایی است که برای کشور تدوین شده؛ تا با بررسی آن عملکرد مسئولان کنونی را کارنامه کنند و درصورت نقد به آن برنامه و راهبرد خود را برای اداره عموم عرضه نمایند.

درچنین فضایی مسلماً جامعه درمورد آرای خود حساب شده تر و با علم بیشتر عمل خواهد کرد. درصورتی که چنین فضایی شکل نگیرد و چنین رویه ای از سوی رقبا اتخاذ نشود، میدان رقابت به انحراف کشیده خواهد شد و انواع و اقسام بی اخلاقی در آن بروز و ظهور خواهد کرد.

آنچه مصداق عینی رقابت های انتخاباتی طی ادوار مختلف در کشورما گذشته و هرچه به زمان حال نزدیک تر شده ایم غلظت آن بیشتر شده است، تخریب رقبا و بداخلاقی علیه یکدیگر بوده است. متاسفانه جریان های سیاسی انواع و اقسام نسبت های ناروا و تهمت های نادرست را نسبت به یکدیگر به کار می برد و بدون آنکه سندی ارائه کنند و یا ادله ای برای اثبات ادعای خود داشته باشند.

این رویه غیر اخلاقی تبدیل به رویه ای مرسوم مبدل شده است که حتی طیف های سیاسی همسو هم که دریک جرگه قرار دارند، همراهان و هم فکران خود را به انواع نسبت های ناپسند مورد تخریب قرار می دهند.

طرح مسائلی همچون گرفتن سکه،خودرو،حواله، و انواع رانت های مالی از سوی نمایندگان ادوار و کنونی مجلس و دیگر مسئولان کشور، بدون ارائه سند و اثبات در محکمه قضایی و تنها به این هدف که یک جریان و یا شخصیت سیاسی را تخریب و تضعیف نمایند، شاید در ابتدا موجی از هجمه رسانه ای علیه این و آن به راه بیندازد و سوژه ای برای رسانه های خارجی گردد و حتی جریان متهم شده را از دور خارج کند، اما قطعاً این رویه بر سبد آرای فحاشان و افترا زنندگان در روز انتخابات نخواهد افزود.

درحقیقت پرده آخر این زد و خوردهای سیاسی که به صندوق های رأی ختم می شود، موجب کاهش اعتماد و دلسردی هر چه بیشتر مردم برای مشارکت در انتخابات خواهد شد. چرا که جامعه از یکسو شاهد وضعیت نامناسب و اسفناک خود در کوران مشکلات و فشارهای اقتصادی است، و از سوی دیگر شاهد دغدغه های سیاسیون برای کنار زدن یکدیگر و نشست بر مسند قدرت هستند.

جامعه می بیند و قضاوت می کند که اگر این اتهامات درست باشد و اثبات شود، بدا به حال کشور که امورات ملتش را کسانی به دست گرفته اند و به فکر مال اندوزی و خیانت به بیت المال هستند. اگر هم اثبات نشود، مردم افسوس می خورند که قرار است چه کسانی زمام امور را به دست بگیرند که در ابتدایی ترین نکات اخلاقی برای خود و دیگران حرمت قائل نیستند و اگر روزی به قدرت برسند برای جامعه هم ارزشی قائل نخواهند شد.

توصیه به اخلاق مداری موضوعی است که باید همگان بر آن توجه داشته باشند، اما این سفارش برای سیاسیون و آن دسته از افراد و جریان هایی که قصد ورود به عرصه خدمت را دارند امری واجب تلقی می شود که ترک آن آسیب جدی بر وجهه کلی نظام و اعتماد عمومی وارد خواهد کرد.

 

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=5015
  • نویسنده : حمیدرضا عسگری - روزنامه نگار

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات