• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
جوادعزتی،درنشست خبری فیلم "تمساح خونی":

 میخواستم به سهم خودم نقشی در آشتی دادن مخاطب با سینما داشته باشم

  • کد خبر : 5211
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
 میخواستم به سهم خودم نقشی در آشتی دادن مخاطب با سینما داشته باشم
جواد عزتی درباره دغدغه این‌ فیلم و ارتباط آن با جامعه گفت: دغدغه همه ما امروزه صعود به قله در یک شب است و گویا محیط اجتماعی در فضای مجازی به ما این باور را داده است و فکر میکنم این دغدغه مهمی است که در این فیلم مطرح می‌شود

نشست خبری فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی (کارگردان و بازیگر)، الناز حبیبی، شبنم قربانی، عباس جمشیدی‌فر (بازیگر)، کامران حجازی (تهیه‌کننده) و دیگر عوامل این فیلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیش از شروع نشست خبری فیلم «تمساح خونی» مجتبی امینی روی صحنه آمد و گفت: ما هر روز جشنواره را به یکی از بزرگانی که از دست دادیم، تقدیم کرده‌ایم و امروز هم از سرکار خانم فریماه فرجامی یاد می‌کنیم که سالها برای سینمای کشورمان زحمت کشید و جایشان در سینمای ما خالی است.

در ابتدای نشست جواد عزتی اظهار کرد: میخواستم یک فیلم تماشاچی‌پسند در وهله اول بسازم و در وهله دوم حتما بخش سینمایی فیلم مهم بود و می‌خواستم حتما بتوانیم تفاوت‌هایی بین پلان‌های این فیلم و پلان‌های یک سریال وجود داشته باشد. یادم هست به دوستانم گفتم من میخواهم این فیلم را به شکلی بسازم که در هر بخشش کوچکترین پیشنهادی برای سینما داشته باشد و امروز فیلم را برای اولین بار در سینما دیدم و باید بگویم که خیلی فیلم را دوست داشتم.

الناز حبیبی نیز در بخش دیگری از نشست گفت: چند بار تجربه همکاری با آقای عزتی را داشتم. او همیشه نیمی از حواسش به پارتنرش در فیلم بوده و برایم جای تعجب نبود که در کارگردانی هم موفق باشد.

عباس جمشیدی‌فر نیز در بخش دیگر این نشست گفت: من تجربه کارگردانی با جواد عزتی را داشتم و اولین نمایشی که در تئاتر بازی کردم اولین کارم کارگردانش جواد عزتی بود. آن سال جایزه اول جایزه جشنواره تئاتر فجر را گرفتم و فکر میکنم سه کار با جواد عزتی بودم و این اولین فیلم سینمایی‌اش است که خوشحالم به من اعتماد کرد و من بازی کردم.

وی افزود: الان در روندی که خیلی‌ها آن روند را جلو می‌روند و اصلا هم بد نیست فیلم‌های کمدی ساخته می‌شوند، یک جاهایی یک سری افراد بر مبنای سلیقه خودشان اثری را خلق می‌کنند که خیلی کمدی شریفی است و آقای عزتی که همیشه شریف فکر می‌کند خیلی به این موضوع معتقد است و هیچ‌گاه اجازه نمی‌دادند که من به عنوان بازیگر جنسی از شوخی را انجام دهم که شاید از نظر دیگران شوخی خوبی نیست.

شبنم قربانی اظهار کرد: خوشحالم که در این گروه حضور داشتم و به نظرم آقای عزتی مثل بازیگری‌شان در کارگردانی درخشان هستند.

وی افزود: یکی از چالش‌های بزرگم در این فیلم بازی کردن جلوی آقای جمشیدی‌فر بود و چون به سینمای کمدی علاقه دارم خیلی خوشحالم که در این فیلم حضور داشتم.

بهزاد خلج نیز در ادامه گفت: دغدغه اولم برای بازی کردن در این فیلم مشق کردن برای جواد عزتی بود. این اولین دیالوگی بود که با جواد عزتی رد و بدل کردیم و خیلی خوشحالم که این اتفاق برایم رخ داد. کار طنز واقعا سخت است ولی من نگرانی نداشتم و می‌دانستم که آقای عزتی کاملا هدایت می‌کنند و من کار خاصی انجام ندادم.

عزتی خاطرنشان کرد: من سینمای ایران را خیلی دوست دارم و حیف است که دائم اصطلاحا تو سر این سینما بخورد و دوست داشتم به اندازه یک کبریت هم که شده رابطه و آشتی مخاطب و سینما را گرم کنم. من دیدگاه خودم را از کمدی سعی کردم که جلوی دوربین ببرم و قصدم تفاوت گذاشتن بین این فیلم و فیلمی دیگر نبوده است.

عزتی در ادامه درباره عنوان تمساح خوبی گفت: تمساح خونی اصطلاحی است که برای آدم‌هایی به کار برده می‌شود که بدون هیچ پشتوانه کار بزرگی می‌کنند.

در بخش دیگری از این نشست پدرام افشار (فیلمنامه‌نویس) گفت: حضورم را در این پروژه مدیون اعتماد آقای عزتی هستم. قدردان این اعتماد هستم و درباره وفاداری به ژانر باید بگویم که تمساح خونی تلفیقی از دو ژانر اکشن و‌ کمدی است و رگه‌هایی از کمدی بزن و بکوب و رمانتیک را هم دارد و در جلسه‌ای که داشتیم تقریبا ده دقیقه طول کشید که به تفاهم رسیدیم و باید بگویم صد در صد فیلمنامه با اجرای آقای عزتی ارتقا پیدا کرد. این فیلم واقعا صحنه‌ها و لحظات سختی داشت و اگر دقت کنید اصلا به نظر نمی‌رسد که این فیلم، فیلم اول کارگردان است.

عزتی نیز در ادامه گفت: یک سال قبل از اینکه این فیلم را قرار بود بسازیم قرار بود فیلمنامه دیگری را جلوی دوربین ببریم که اصلا کمدی نبود. درباره اکران هم باید بگویم هر کسی دوست دارد تا دقیقه نود با اثرش کار کند و صیقلی‌ترش کند. شاید تغییراتی برای اکران انجام شود اما تغییرات چندانی نخواهد بود.

این کارگردان در ادامه گفت: فیلمنامه این اثر غیرخطی نوشته شد و بعد که تصمیم گرفتیم فیلمنامه غیرخطی را خطی بگیریم و در طی فیلم هر شب بحث می‌کردیم، سکانس اضافه و کم می‌کردیم و فیلمنامه غیرخطی را در روند آهسته با پدرام افشار انجام شد.

افشار نیز تاکید کرد: هر آنچه که در این فیلم رخ داده وفاداری به ژانر است و ضرباهنگ واقعا خسته‌کننده نیست و حتی معرفی‌هایمان هم ریتم دارد و برای انسجام قصه در یک سوم پایانی قاعده کلی را رعایت کرده‌ایم.

مسعود سخاوت‌دوست (آهنگساز) نیز اظهار کرد: در طول پروژه فکر نمیکردم که اصلا با یک کارگردان کار اولی مواجه باشم. ما هر دو رویکرد موسیقی کمدی را در این فیلم داشتیم و در کنار آن فضای اکشن هم وجود داشت و ریتم بالایی هم در نظر گرفته بودیم و به سمت موسیقی راک و جز و… رفتیم.

آرتا ماهان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: خوشحالم که عضوی از خانواده تمساح خونی بودم. نگاه ها به لباس در کمدی در زمان های دیگر متفاوت و سخت است. در کل بحث رئال بودن و رقم زدن اتفاقات جدید را در طراحی لباس فیلم در نظر داشتیم‌.

جواد عزتی درباره دغدغه این‌ فیلم و ارتباط آن با جامعه گفت: دغدغه همه ما امروزه صعود به قله در یک شب است و گویا محیط اجتماعی در فضای مجازی به ما این باور را داده است و فکر میکنم این دغدغه مهمی است که در این فیلم مطرح می‌شود

 

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=5211

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات