• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
معاون رئیس جمهور تأکید کرد:

اقدام‌های عملی برای کنترل ترازنامه بانک‌ها و مهار تورم

  • کد خبر : 4555
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
اقدام‌های عملی برای کنترل ترازنامه بانک‌ها و مهار تورم
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تحقق نرخ رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی کشور در ۶ ماهه نخست سال‌جاری دستاوردی بزرگ در راستای شعار سال بود و هدف‌گذاری ما نرخ رشد هشت درصدی در سال‌های آینده‌است. به گزارش ایرنا ،‌داود منظور روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم در سالن کرامت استانداری بیان داشت: تجربه ما در این دو سال نشان داده که فارغ از تهدیدات بین‌المللی، کشور توان این را دارد که مسیر رشد و توسعه را دنبال کند. وی افزود: دغدغه تورم بسیار مهم است و رئیس جمهور به موضوع مهار تورم و کترل قیمت‌ها اهتمام زیادی دارد و اقدام‌های خاصی در این خصوص انجام شده‌است. وی با اشاره به این که مدیریت انجام شده برای کنترل بازار و بهبود عرضه کالاها همه نوید بخش شرایطی با ثبات در کشور است، ادامه داد: در برخی از کالاها محدودیت‌هایی وجود دارد که با افزایش عرضه وضعیت دسترسی مردم به آن‌ها و قیمت این کالاها نیز در حال کنترل شدن است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تحقق نرخ رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی کشور در ۶ ماهه نخست سال‌جاری دستاوردی بزرگ در راستای شعار سال بود و هدف‌گذاری ما نرخ رشد هشت درصدی در سال‌های آینده‌است.

به گزارش ایرنا ،‌داود منظور روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم در سالن کرامت استانداری بیان داشت: تجربه ما در این دو سال نشان داده که فارغ از تهدیدات بین‌المللی، کشور توان این را دارد که مسیر رشد و توسعه را دنبال کند.

وی افزود: دغدغه تورم بسیار مهم است و رئیس جمهور به موضوع مهار تورم و کترل قیمت‌ها اهتمام زیادی دارد و اقدام‌های خاصی در این خصوص انجام شده‌است.

وی با اشاره به این که مدیریت انجام شده برای کنترل بازار و بهبود عرضه کالاها همه نوید بخش شرایطی با ثبات در کشور است، ادامه داد: در برخی از کالاها محدودیت‌هایی وجود دارد که با افزایش عرضه وضعیت دسترسی مردم به آن‌ها و قیمت این کالاها نیز در حال کنترل شدن است.

منظور گفت: ما مؤلفه‌های افزایش قیمت و تورم را کنترل کرده و تلاش داریم با کنترل تراز نامه بانک‌ها، رشد تورم را مهار کنیم، در این خصوص توانستیم نرخ رشد تورم را به زیر ۳۰ درصد و حدود ۲۶ درصد برسانیم. امیدواریم در کنترل پایه پولی هم بتوانیم اقدام‌های موثری را انجام دهیم تا کانون‌های تورم را مهار کنیم.

وی افزود: همچنین مدیریت بازار ارز در حال انجام است و ما باور داریم می‌توانیم با توجه به صادرات غیر نفتی و وضعیت خوبی که در این رابطه داریم در کنار صادرات نفت که به رکوردهای مناسبیدست یافته‌است، بازار ارز را مدیریت کنیم تا فعالان اقتصادی بتوانند بر روی شاخص‌ها برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

وی بااشاره به اینکه اقبال مردم به استفاده از کالا برگ درحال افزایش است، ادامه داد: تدابیر دولت برای معیشت اقشار کم درآمد جز سیاست‌های اصلی آن به شمار می‌آید.

معاون رئیس جمهور گفت: در کالا برگ مردم می‌توانند کالاهای اساسی مورد نیاز خود را با قیمت بسیار مناسب تهیه کنند و ما تلاش می‌کنیم قیمت این محصولات را به خصوص برای پنج دهک نخست ثابت نگه داریم. منابع کالا برگ را از محل هدفمندی تأمین می‌کنیم و این سیاست‌ را ادامه خواهیم داد.

منظور با اشاره به این که افتخار دولت مردمی رئیسی این است که گوش شنوای مردم باشد، گفت: مردم باید شیرینی کارهای ما را احساس کنند و همه کارهای ما باید باعث امیدآفرینی در میان آنان باشد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم منابع لازم برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام را به زودی تأمین کنیم، در همین رابطه ۹۸۰ طرح در سطح کشور داریم که قابلیت بهره‌برداری دارد و سعی ما آن است که تا پایان سال آینده افتتاح شوند.

وی همچنین افزود: کشور نیازهای متنوعی دارد، مردم از ما نمی‌پذیرند که بگوییم منابع نبود و کار انجام نشد، ما در دولت سیزدهم نهایت تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به مردم به کار گرفتیم و افتتاح طرح‌های گسترده در سطح کشور نمادی از تلاش صورت گرفته‌است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به این که بسیاری از دستگاه‌های اجرایی برای انجام طرح‌های مورد نظر خود می‌توانند درآمدزایی داشته باشند، ادامه داد: واگذاری و مولدسازی دارایی‌ها از جمله راهکارهایی است که بر اساس آن می‌توان اعتبارات لازم برای طرح‌های عمرانی و هزینه‌های جاری را تأمین کرد.

 

سوتیتر: ما مؤلفه‌های افزایش قیمت و تورم را کنترل کرده و تلاش داریم با کنترل تراز نامه بانک‌ها، رشد تورم را مهار کنیم، در این خصوص توانستیم نرخ رشد تورم را به زیر ۳۰ درصد و حدود ۲۶ درصد برسانیم

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=4555

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات