• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
36

صباح زنگنه مطرح کرد تداوم همکاری ایران و آژانس؛ فرصتی برای حرکت در مسیر تعامل سازنده‌تر

  • کد خبر : 3209
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
صباح زنگنه مطرح کرد تداوم همکاری ایران و آژانس؛ فرصتی برای حرکت در مسیر تعامل سازنده‌تر

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه آنچه تعیین کننده مذاکرات است بررسی‌های فنی تیمی است که به تهران اعزام می شوند، گفت: می توان امیدوار بود با تداوم همکاری ها به آژانس هم فرصت داده شود تا از صدور قطعنامه منفی خودداری کرده و به سمت تعامل سازنده‌تری حرکت کند. صباح زنگنه در گفت‌وگو […]

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه آنچه تعیین کننده مذاکرات است بررسی‌های فنی تیمی است که به تهران اعزام می شوند، گفت: می توان امیدوار بود با تداوم همکاری ها به آژانس هم فرصت داده شود تا از صدور قطعنامه منفی خودداری کرده و به سمت تعامل سازنده‌تری حرکت کند.

صباح زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از سفر رافائل گروسی به تهران اظهار داشت: گفت‌وگوهایی که در تهران انجام شد، همین طور بیانیه مشترکی که دو طرف ارائه کردند و نهایتا صحبت های گروسی در وین حکایت از این داشت که او نسبت به تداوم همکاری ها اظهار امیدواری داشته است.
وی تصریح کرد: بنابراین با اعزام نیروهای فنی می‌توان امیدوار بود که این روند با نفع ایران تمام شده و به آژانس هم فرصت داده شود تا از صدور قطعنامه‌های منفی علیه ایران خودداری کند و به سمت یک تعامل سازنده‌تری حرکت کند.
این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: سفر اخیر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اساس محورهای همکاری آینده و نحوه اعتبار سنجی دو طرف پایه‌گذاری شد، در نتیجه آنچه تعیین کننده مذاکرات است بررسی‌های فنی و گزارش تیمی است که به تهران اعزام می‌شوند.
زنگنه درباره تلاش‌های غرب برای سنگ‌اندازی در مسیر مساله هسته‌ای ایران گفت: با توجه به موضوعات مطرح شده مانند کمک به روسیه در جنگ اوکراین و… مشخص می شود که غرب تلاش می کند تا کشورهایی که به روسیه نزدیک هستند و برنامه های همکاری دارند را از روسیه جدا کند و آن‌ها را بیشتر تحت فشار قرار دهد، تا بتواند به طور مستقیم با روسیه درگیر شود.
این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: در حال حاضر ایران و چین دو هدف غرب و آمریکا هستند، حتی تلاش می‌کنند کمک هایی که چین به صورت غیر مستقیم انجام می‌دهد را هم متوقف کنند.
وی در پایان اظهار داشت: گفته شده مساله روسیه و اوکراین از مهم ترین موضوعات روز است و لذا هر چیزی که به روسیه کمک کند تا در جنگ با اوکراین موفق شود طبعا مورد اعتراض غرب و آمریکا قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=3209

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات