• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
گزارش «روزان» درباره واکنش‌ها به خودکشی خلبان آمریکایی؛

آیا بوشنل به سندی محرمانه دست پیدا کرده بود؟

  • کد خبر : 5415
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
آیا بوشنل به سندی محرمانه دست پیدا کرده بود؟

    مهسا مژدهی: هفته گذشته جوانی ۲۵ ساله به نام آرون بوشنل که خلبان ارتش آمریکا بود، در مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن دست به خودسوزی زد. آرون که با حملات اسرائیل به غزه مخالف بود از خودسوزی به‌عنوان روشی برای اعتراض به جنایت علیه مردم باریکه غزه استفاده کرد. او نتوانست از این […]

 

 

مهسا مژدهی: هفته گذشته جوانی ۲۵ ساله به نام آرون بوشنل که خلبان ارتش آمریکا بود، در مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن دست به خودسوزی زد. آرون که با حملات اسرائیل به غزه مخالف بود از خودسوزی به‌عنوان روشی برای اعتراض به جنایت علیه مردم باریکه غزه استفاده کرد. او نتوانست از این حادثه جان سالم به‌در ببرد و بر اثر جراحت شدید جانش را از دست داد. این افسر سابق آمریکایی فریاد می‌زد: من در نسل‌کشی علیه ملت فلسطین شریک نخواهم بود، فلسطین را آزاد کنید. او قبل از اینکه اقدام به خودسوزی کند، گفته بود: خودسوزی امری هولناک است اما نه به اندازه جنایاتی که در غزه اتفاق می‌افتد.

پلیس شهر آتلانتای آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که فردی در یک اقدام اعتراضی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در مقابل کنسولگری اسرائیل در آتلانتا در ایالت جورجیا خودسوزی کرد.

این بیانیه افزود: درحالیکه نگهبان امنیتی این ساختمان متوجه شد فرد مورد نظر قصد خودسوزی دارد، تلاش کرد تا از این اقدام او جلوگیری کند اما نگهبان و معترض هر دو دچار سوختگی شده و در بیمارستان بستری شدند که متأسفانه فرد معترض در وضعیت وخیمی قرار دارد.

در ادامه بیانیه پلیس آتلانتا بدون اشاره به مشخصات فرد معترض، آمده است: این حادثه احتمالاً یک اقدام شدید اعتراضی سیاسی به عملکرد اسرائیل در غزه بوده، چرا که پرچم فلسطین نیز در محل کشف شده است.

مرگ آرون بوشنل واکنش‌هایی را در سراسر جهان برانگیخت. در بین کشورهای جهان ایران نخستین کشوری بود که به موضوع خودسوزی خلبان آمریکایی پرداخت. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به خودسوزی خلبان آمریکایی نوشت: فریادهای بوشنل صدای بلند وجدان‌های بیدار در آمریکا علیه همراهی دولت این کشور در نسل‌کُشی فلسطینیان است.

جنبش حماس هم به خودسوزی خلبان آمریکایی در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در حمایت از ملت غزه واکنش نشان داد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای درگذشت آرون بوشنل خلبان آمریکایی را که برای ابراز همدردی با ملت و کودکان فلسطینی اقدام به خودسوزی در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در آمریکا کرده بود، به خانواده و دوستان وی تسلیت گفت.

حماس در این بیانیه تاکید می‌کند که وی به عنوان مدافع ارزش‌های انسانی و مظلومیت ملت فاجعه زده فلسطین در برابر سیاست‌های ظالمانه دولت آمریکا نام خود را ماندگار کرد، درست همان طور که راشل کوری فعال آمریکایی که بلدوزرهای صهیونیستی او را در سال ۲۰۰۳ در رفح زیر گرفتند، نام خود را در تاریخ ماندگار کرد.

این بیانیه، دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را مسئول کامل درگذشت خلبان ارتش آمریکا دانسته و اعلام کرد که این دولت با سیاست‌های خود در حمایت از رژیم نازیستی صهیونیستی در نسل‌کشی ضد ملت فلسطین در این اقدام مؤثر است، چرا که این خلبان آمریکایی زندگی خود را برای تمرکز بیشتر مردم نسبت به جنایتها و پاکسازی نژادی صهیونیست‌ها ضد ملت ما در غزه فدا کرد.

حماس می‌افزاید اتفاق مصیبت‌باری که باعث از دست دادن جان بوشنل شد، نشان دهنده خشم و غضب روزافزون بین ملت آمریکا است که سیاست‌های کشورش در سهیم بودن در نسل‌کشی و کشتار ملت فلسطین را بر نمی‌تابد و تجاوز دولت این کشور به ارزش‌های جهانی انسانی را رد می‌کند، اقدامی که از طریق سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی و محافظت از سرکردگان نازیستی آن در برابر محاکمه و مواخذه صورت می‌گیرد.

آرون بوشنل خلبان آمریکایی دو روز پیش در اعتراض به جنگ علیه غزه و حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در برابر سفارت اسرائیل در واشنگتن اقدام به خودسوزی کرده و پس از انتقال به بیمارستان جان سپرد.

دولت آمریکا پس از گذشت سه روز و بعد از اینکه ایران و حماس به مرگ بوشنل واکنش نشان دادند، بالاخره به صدا در آمد و به حادثه خودسوزی خلبان آمریکایی در برابر سفارت اسرائیل در واشنگتن که منجر به جان باختن او شد، واکنش نشان داد. متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن اذعان به احساسات جامعه آمریکا نسبت به جنگ غزه، مدعی شد: ما عمق این احساسات را درک می کنیم و از این موضوعات در راستای تعامل با موضوع (غزه) استفاده خواهیم کرد. البته ما در نهایت براساس منافع امنیت ملی آمریکا عمل خواهیم کرد. عده ای از نظامیان سابق آمریکایی همزمان با این اتفاق، دست به سوزاندن یونیفرم‌های خود در مقابل دوربین زدند.

ده‌ها خلبان آمریکایی با برپایی تجمع اعتراضی در مقابل سفارت رژیم اشغالگر در واشنگتن، اقدامات دولت آمریکا در حمایت از نسل‌کشی در غزه را محکوم کردند.

یکی از معترضان در سخنانی در این تجمع که سخنانش مورد توجه قرار گرفته بود، گفت: آنها به ما می گویند، یک بورس تحصیلی رایگان برای کالج دریافت خواهیم کرد، اما در مقابل از ما می خواهند چه اقدامی برایشان انجام دهیم؟

او با اعتراض به مشارکت دولت واشنگتن در جنایت علیه مردم مظلوم غزه، به شرکت کنندگان گفت: «من از شما می خواهم این روز بزرگ را به یاد داشته باشید و من خود تمام عمرم این کار را خواهم کرد. چه کسی برای این سرباز اعتراض و تظاهرات کرد؟ هیچ کس! فقط شما اعتراض کردید! چون قلب و احساس دارید و انسانیت در قلب شما موج می‌زند. من ایمان دارم که روزی انسانیت پیروز خواهد شد. او در پایان آخرین گفته‌های آرون بوشنل را تکرار کرد که من دیگر شریک جرم نسل‌کشی در غزه نخواهم بود.

نیویورک‌پست به نقل از یکی از دوستان افسر آمریکایی معترض به جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه که چندی پیش خودسوزی کرد، نوشت: این نظامی ارتش ایالات متحده پیش از اقدام به خودسوزی از دخالت نظامی مستقیم واشنگتن در جنگ علیه حماس خبر داده بود. دوست این مرد جوان در یک تماس تلفنی با نیویورک‌پست افشا کرد که بوشنل ساعاتی پیش از خودکشی با وی تماس گرفته و اعلام کرده بود که اطلاعات فوق سری از نبرد نیروهای آمریکایی در تونل های غزه را در اختیار دارد.

دوست بوشنل که نیویورک پست هویت وی را برملا نکرده است، گفته شغل بوشنل مرتبط با پردازش داده های اطلاعاتی بود که برخی از آنها به درگیری اسرائیل و غزه مربوط می شد. یکی از چیزهایی که بوشنل به من گفت آن است که مداخله ارتش آمریکا در نسل‌کشی جاری در فلسطین یکی از موارد مورد بررسی وی بوده است.

دوست بوشنل با ابراز شگفتی از این افشاگری گفت که وی هرگز از مجوز امنیتی خود تخطی نکرده و اطلاعات طبقه‌بندی شده را فاش نکرده بود.

او افزود: او چهار سال می‌شد که مجوز امنیتی دریافت کرده بود. این نخستین بار بود که شیوه‌نامه‌ها را زیر پا گذاشته و اطلاعاتی را که نباید فاش می‌کرد، در اختیار من قرار می‌داد.

سوتیتر: این نظامی ارتش ایالات متحده پیش از اقدام به خودسوزی از دخالت نظامی مستقیم واشنگتن در جنگ علیه حماس خبر داده بود. دوست این مرد جوان در یک تماس تلفنی با نیویورک‌پست افشا کرد که بوشنل ساعاتی پیش از خودکشی با وی تماس گرفته و اعلام کرده بود که اطلاعات فوق سری از نبرد نیروهای آمریکایی در تونل های غزه را در اختیار دارد.

 

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=5415

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات