• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
گزارش روزان درباره حملات امریکا در سوریه و عراق؛

اعتراف جمهوریخواهان به ناکامی

  • کد خبر : 5261
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
اعتراف جمهوریخواهان به ناکامی
مقام‌های آمریکایی گفتند که هواپیماهای نیروی هوایی این کشور از جمله بمب‌افکن‌های بی-۱بی سه هدف را در عراق و چهار هدف در سوریه با ۱۲۵ موشک هدایت‌شونده نقطه‌زن و به مدت بیش از ۳۰ دقیقه موشک باران کردند.

جمهوریخواهان ذر آمریکا بمباران و موشک باران تلافی‌جویانه مناطقی در سوریه و عراق را ناکافی دانسته و رئیس جمهوری این کشور را به مماشات با ایران متهم کرده و از وی خواستند تا در گام های بعد تحریم های نفتی و ضربات سخت تر را مد نظر قرار دهد.

دن سالیوان، سناتور ایالت آلاسکا در فضای مجازی نوشت که واکنش دولت بایدن “فاجعه بار و نزدیک به خطرناک بوده است. ” وی افزود که آمریکا باید به دنبال غرق کردن “کشتی های جاسوسی ایرانی” باشد و تحریم های نفتی و گازی را دوباره اعمال کند.

تام کاتن، سناتور ایالت آرکانزاس نیز درگفت و گو با شبکه فاکس نیوز اظهار نظر کرد که بمباران های دیشب احتمالاً “در کوتاه مدت” موفق بوده ولی ابراز تردید کرد که این حملات “در دراز مدت” توفیق یابند.

وی گفت: به عنوان مثال ما اجازه دادیم که فرماندهان ایرانی با گردن افراشته از سوریه و عراق به ایران باز گردند، بنابراین گمان می کنم که بسیاری از فرماندهان ایرانی در این کشورها را نکشته باشیم.

به گزارش ایرنا، راجر ویکر، سناتور ایالت می سی سی پی نیز در بیانیه ای دولت بایدن را متهم کرد که “نزدیک به یک هفته و به نحو احمقانه ای مقاصد آمریکا را به دشمنانمان اطلاع می داد و زمان کافی را برای جابجایی و اختفا در اختیار آنان قرار داد. ”

دب فیشر، سناتور ایالت نبراسکا نیز گفت: این حملات، که قبل از اجرا اعلام شده بودند، احتمالاً در توقف محور ایران چندان موفق نبوده اند. گام بعدی رئیس جمهور باید بسیار قدرتمندتر باشد.

در همین حال پیت ریکِتس، دیگر سناتور جمهوریخواه ایالت نبراسکا در فضای مجازی نوشت: برای برقراری بازدارندگی موثر، رئیس جمهور بایدن باید نقاط حساس ایران را هدف قرار دهد. واکنش های از پیش اعلام شده و ضعیف جلوی آن را نمی گیرد. ما به رهبری نیاز داریم نه مماشات.

مایکل مک کال نماینده ایالت تگزاس و رئیس کمیته امور خارجه مجلس نیز در بیانیه ای از واشنگتن خواست تا در حملات تلافی جویانه خود “قاطعیت و استمرار نشان داده و اعمال تحریم های نفتی و دیگر را برای قطع منبع تامین مالی تروریسم آغاز کند. ”

همچنین نانسی مِیس، نماینده ایالت کارولینای جنوبی در فضای مجازی نوشت که جو بایدن برای اجرای عملیات دیشب کنگره را “دور زده است. ” وی افزود: نیروهای ما باید به خانه باز گردند. رئیس جمهور ما باید از قانون اساسی پیروی کند.

جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید نیز در گفت و گو با شبکه سی بی اس از دولت بایدن خواست تا مجوز حمله به اهداف داخل خاک ایران را صادر کند.

وی حملات دیشب را اقدامی “صحیح اما ناکافی” دانست و گفت: ایرانی ها اهداف داخلی را خط قرمز خود تعریف کرده اند. آنها با کشتن آمریکایی ها از یک خط قرمز آمریکا عبور کردند و تا زمانی که از خط قرمز آنها عبور نکنیم این موضوع را جدی نخواهند گرفت.

وی افزود: من نمی گویم که این حمله نخست باید حکومت را تهدید کند. اهداف فراوانی داخل ایران وجود دارد مانند سامانه های پدافند هوایی و پایگاه های نیروی قدس که مناسب انهدام بوده و تخریب آنها پیامی را به ایران خواهد فرستاد. اگر دولت ایران این پیام را نگرفت، ما می توانیم پیام های بیشتری ارسال کنیم.

وی اقدام تلافی جویانه آمریکا را به اندازه کافی قابل توجه ندانست و از ضعف نشان دادن دولت بایدن در طول بحرانی که از ۱۵ مهر و حمله نیروهای حماس به وجود آمده انتقاد کرد.

پیشتر مایک جانسون رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای با انتقاد از دولت گفت: دولت یک هفته منتظر ماند و ماهیت پاسخ ما را به همه دنیا از جمله ایران مخابره کرد.

وی افزود که این رویکرد دولت آمریکا “توانایی ما را برای پایان دادن قطعی به سلسله حملاتی که در چند ماه گذشته متحمل شده‌ایم، تضعیف می‌کند. ”

ساعاتی پیش فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام ساعاتی پیش با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرد: ساعت ۱۶ به وقت شرق آمریکا (EST) دوم فوریه، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند.

این در حالی است که شبکه الجزیره قطر به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: سپاه یا نیروی قدس در مناطقی که آمریکا بمباران کرده هیچ پایگاهی نداشته است.

سنتکام مدعی شد: نیروهای ارتش ایالات متحده بیش از ۸۵ موضع را با هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند، هدف قرار دادند.

مقام‌های آمریکایی گفتند که هواپیماهای نیروی هوایی این کشور از جمله بمب‌افکن‌های بی-۱بی سه هدف را در عراق و چهار هدف در سوریه با ۱۲۵ موشک هدایت‌شونده نقطه‌زن و به مدت بیش از ۳۰ دقیقه موشک باران کردند.

سنتکام همچنین ادعا کرد که در این حملات هوایی بیش از ۱۲۵ مهمات (بمب) نقطه زن به کار گرفته شد و مراکز فرماندهی و کنترل عملیات ها، مقرها و مراکز اطلاعاتی، راکتی و موشکی، انبارهای ذخیره پهپادها و تاسیسات لجستیکی (زنجیره تامین تدارکات و مهمات) گروههای تحت حمایت ایران هدف قرار گرفته اند. این حملات پس از آن صورت گرفت که هشتم بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴ در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در مناطق مرزی سوریه و اردن، سه سرباز ارتش آمریکا کشته و دهها نفر زخمی شدند.

در جریان حمله آمریکا به منطقه القائم وعکاشات در غرب عراق سه تن کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند. همچنین حمله آمریکا به شرق سوریه و شهرهای المیادین و البوکمال نیز ۱۰ کشته و ۱۸ زخمی برجای گذاشت.

 

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=5261

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات