• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
شهردار اهواز:

 در منافع شهر نباید گروکشی شود

  • کد خبر : 4861
  • ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
 در منافع شهر نباید گروکشی شود

شهردار اهواز گفت: در گذشته در اهواز این اختلافات بسیار شدید و گاهی موجب تعطیلی کار و انحلال شورا در ادوار مختلف شده است اما در این دوره، تمام تلاش شورا و شهرداری برای وحدت، تعامل و همدلی بوده است. رضا امینی در نشست خبری  با اشاره به اقدامات انجام شده در ۲۸ ماه گذشته […]

شهردار اهواز گفت: در گذشته در اهواز این اختلافات بسیار شدید و گاهی موجب تعطیلی کار و انحلال شورا در ادوار مختلف شده است اما در این دوره، تمام تلاش شورا و شهرداری برای وحدت، تعامل و همدلی بوده است.

رضا امینی در نشست خبری  با اشاره به اقدامات انجام شده در ۲۸ ماه گذشته و بحث‌های اخیر در شورای شهر برای برکناری شهردار اظهار کرد: بخشی از اقداماتی که شهرداری اهواز انجام داده است وظایف طبیعی و حق شهروندان است و بخشی از اقدامات برای پیشرفت شهر از طریق ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه محلات بوده است.

شهردار اهواز گفت: شورا یک نهاد عمومی و مردمی است و در قانون، چارچوب و حقوقی برای آن در نظر گرفته شده است اما اساسا اصل شوراها کارش را با تاخیر در کشور ما آغاز کرده است. به نظر من در انجام فعالیت‌های مرتبط با شورا در کلان کشور هنوز جای کار زیادی هست تا زمینه‌های واقعی خدمت به مردم فراهم شود.

امینی عنوان کرد: قانون‌ شوراها، نحوه انتخاب شهردار و سیاست‌ها را مشخص و اختیاراتی برای شهردار پیش‌بینی کرده است و شهردار باید بر اساس سیاست‌ها و قوانین فرادستی و چارچوب‌های قانونی کار کند.

وی عنوان کرد: اینکه معتقد باشیم در کار جمعی نباید اختلاف و تشتت آرا باشد، حرف اشتباهی است. اساسا شورا جای همین تضارب افکار و برخورد اندیشه‌های مختلف است تا خروجی آن به نفع مردم باشد اما باید قائل باشیم که در کار جمعی، حدود و ثغور منافع و حقوق مردم را در نظر بگیریم و مرزهایی که قانون مشخص کرده است را رعایت کنیم.

شهردار اهواز بیان کرد: در مورد مسائل اخیر طبیعی است که وقتی یک شهرداری با ۸ هزار کارگر، کارمند و مدیر باید بیش از ۳۰۰ وظیفه را به مردم ارائه دهد، نظرات متنوعی در مورد نوع مدیریت، کیفیت کار و افرادی که انتخاب می‌شوند وجود داشته باشد.

وی افزود: اختلاف سلیقه وجود دارد اما طبق قانون، حق انتخاب و انتصاب مدیران بر عهده شهردار است و شورا هم حق انتخاب شهردار را دارد. در شورای شهر، قبل از انتخاب شهردار باید بررسی کنند و بر اساس تحقیقات و بررسی‌هایشان، شهردار ایده‌آل‌شان را انتخاب کنند. دو سه ماه برای دوره گذار و انتقال دوره به دوره شورا زمان وجود دارد و در این مدت زمان، اصلی‌ترین وظیفه شورا، انتخاب شهردار است. بعد از انتخاب شهردار باید رابطه بین شورا و شهرداری در چارچوب قانون و تعامل دو طرفه باشد.

شهردار اهواز تصریح کرد: در گذشته در اهواز این اختلافات بسیار شدید و گاهی موجب تعطیلی کار و انحلال شورا در ادوار مختلف شده است اما در این دوره، تمام تلاش شورا و شهرداری برای وحدت، تعامل و همدلی بوده است.

شهردار اهواز گفت: باید با کمک رسانه‌ها، فرهنگ تعیین مرز مبارزه و رقابت جا بیفتد و سپس تقویت شود تا بدانیم تا کجا باید منافع شهر را ندیده بگیریم و اگر پای منافع شهر و مردم وسط بود، گروکشی نشود. نباید با هر وسیله‌ای طرف را بزنیم تا به اهداف‌مان برسیم.

وی با اشاره به قراردادهایی مانند پروژه مترو که قرار است در این شرایط منعقد شوند، گفت: پروژه مترو از دیگر پروژه‌ها مستثنی است زیرا با قرارگاه خاتم صحبت شده و موافقت را علام کرده‌اند و وزیر کشور و استاندار به عنوان رئیس شورای سازمان قطار شهری پیگیر این موضوع هستند و من عضو هیات مدیره این سازمان هستم.

امینی گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، قطار شهری زیاد تحت تاثیر این تغییرات قرار نمی‌گیرد و با جایگاه حقوقی طرف می‌شوند. شاید یک پیمانکار جزء بگوید که با سیستم مدیریتی فلانی سازگاری دارد و با دیگری کار نمی‌کند یا منتظر خارج شدن شهر از بلاتکلیفی بماند اما این مسائل برای پیمانکاران بزرگ مهم نیست.

وی عنوان کرد: در این شرایط با یک سازنده بزرگ اتوبوس با علم به اوضاع اهواز، قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس منعقد شده است. همچنین در این روزها تفاهم‌نامه دیگری با سپاه برای باز زنده‌سازی ۱۵ هکتار از ساحل کارون داشته‌ایم.

شهردار اهواز گفت: در پرداختی مطالبات پیمانکاران باید طبق فهرست مطالبات و اولویت اقدام شود و ضمانت بر اساس ضوابط آزاد شود اما عضو شورا اصرار می‌کند ضمانت را زودتر آزاد کند یا پرداخت وجه زودتر انجام شود که این یک رانت می‌شود.

وی بیان کرد: در ابتدای دوره بسیاری از این ناهمواری‌ها وجود داشت بنابراین لیست مطالبات پیمانکاران را گرفتم و اکنون مطالبات بر اساس لیست و درصدی از مطالبات هر پیمانکار پرداخت می‌شود و رضایت‌مندی خوبی حاصل شده است. دیگر باب چانه زدن و رانت باز نیست و مانند گذشته سر و صدایی از پیمانکاران نداریم. من نیز در این زمینه مقاومت می‌کنم.

 

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=4861

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات