• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
پیامی ساده به مجلس جدید:

«زندگی برای مردم سخت است»

  • کد خبر : 5439
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱
«زندگی برای مردم سخت است»
چرا که مردم می بینند و درک می کنند که بی توجهی به خواسته ها و گرفتاری های آنها موجب واماندگی فردی و اجتماعی گردیده است و دیگر امیدی به هیچ تغییری در حوزه جایگزینی افراد و جریان های سیاسی نخواهند داشت. لذا انتظار و توقع مضاعف وجود دارد تا مجلس جدید و نمایندگان راه یافته به خانه ملت راهگشای مشکلات جامعه باشند و زمینه تقویت وفاق و اقبال و اعتماد عمومی را نسبت به مشارکت های سیاسی و اجتماعی فراهم سازند.

نتایج انتخابات مجلس هم روشن شد و کسانی که می خواستند وارد مجلس شوند تکلیفشان مشخص شد. بدون پرداختن به کم و کیف میزان آرا و تفاسیری که درمورد مشارکت مردم وجود دارد، تنها به یک مورد اشاره می کنیم و امیدواریم نمایندگان راه یافته به خانه ملت آن را درک کنند و چیزی نیست جز اینکه «زندگی برای مردم سخت است…».

تمام خواسته و مطالبات عمومی در همین پنج کلمه نهفته است و تمام تقلای مردم برای این است که مسئولان در حوزه های مختلف اعم از دولت، مجلس، قوه قضا و دیگر ارگان های رسمی کشور، این یک جمله را که از آهِ دلِ جامعه برخواسته است را درک کنند و بعد از رقابت ها و زدوخوردهای سیاسی که پشت سر گذاشته اند،‌برای رفع گرفتاری ها و تسهیل زندگی عادی برای مردم کار و تلاش کنند .

شکی نیست که آنها که پای صندوق آمدند به امید تغییر و گشایش و البته اهدافی ورای فرستادن نمایندگان به مجلس حضور پیدا کردند و آنها هم که نیامدند چشم انتظار این تغییر هستند تا بار دیگر یخ تعاملشان با اقدامات موثر و مشهود و ملموس نمایندگان آب شود و در انتخابات بعدی ریاست جمهوری با امی پای صندوق رأی بیایند.

سختی زندگی برای مردم به حدی است که دیگر گفتن از گرانی گوشت و مرغ  و برنج و روغن دردی را دوا نمی کند. جامعه گرفتار فشارهای اقتصادی فراوانی گردیده است که در مواجهه با آنها توان و قدرتی ندارد و اساساً جنس این فشارها با جنس توان مالی مردم هیچ سنخیتی ندارد.

وقتی می گوییم زندگی برای مردم سخت است، در دلش هزاران گزاره و تعبیر نهفته که اگر از سوی نمایندگان ملت درک شود قطعاً گره گشایی برای آنها وجود دارد. اتفاقاً کلید و راه حل این گره های ایجاد شده نیز در بسیاری از موارد در اختیار نمایندگان ملت است که می توانند با استفاده از توان قانون گذاری و توان نظارتی خود در مورد عملکرد دولت و دیگر نهادها مفید باشد و به قولی آغازگر حرکت های اصلاحی در راستای رفع مشکلات و تحقق منافع ملی باشند.

باید بپذیریم که امروز در این وضعیتی که درآن قرار گرفته ایم، نمی توان از مدیریت و عملکردهای رسمی دفاع کرد. چرا که مردم در اموراتشان دچار چالش هایی شده اند که چاره و مدیریت آن در دست نمایندگان و دیگر مدیران و مسئولان کشور است. لذا اگر قرار بر تغییر و اصلاح امور است باید در این دوره از مجلس رخ دهد. اهمیت این درک مشکلات و وضعیت بحرانی که در آن هستیم از این بابت است که اگر نمایندگان و مجلس جدید برنامه تحول را در دستور کار خود نداشته باشد، قطع به یقین میزان مشارکت ها در انتخابات بعدی ریزش قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

چرا که مردم می بینند و درک می کنند که بی توجهی به خواسته ها و گرفتاری های آنها موجب واماندگی فردی و اجتماعی گردیده است و دیگر امیدی به هیچ تغییری در حوزه جایگزینی افراد و جریان های سیاسی نخواهند داشت. لذا انتظار و توقع مضاعف وجود دارد تا مجلس جدید و نمایندگان راه یافته به خانه ملت راهگشای مشکلات جامعه باشند و زمینه تقویت وفاق و اقبال و اعتماد عمومی را نسبت به مشارکت های سیاسی و اجتماعی فراهم سازند.

 

 

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=5439
  • نویسنده : حمیدرضا عسگری - روزنامه نگار

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات