• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

غزه ؛‌ ۲۰۰ شهید بعد از پایان آتش بس و ازسرگیری حملات اسرائیل

  • کد خبر : 4552
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
غزه ؛‌ ۲۰۰ شهید بعد از پایان آتش بس و ازسرگیری حملات اسرائیل
"لوید آستین" وزیر دفاع آمریکا نیز به نوبه خود گفت: "ما به همکاری با اسرائیل، مصر و قطر برای بازگرداندن آتش بس به مسیر ادامه می دهیم."قطر که نقش میانجی را ایفا می کند، از جامعه بین المللی خواست تا اقدامی انجام دهد زیرا از سرگیری بمباران "فاجعه انسانی" در غزه را تشدید می کند.آتش بس، دوره ای آرام را برای مردم غزه فراهم و سرعت ورود کمک های بشردوستانه به این منطقه را تسریع کرد. جریان کمک‌ها که قبلاً سازمان ملل گفته بود تا حد زیادی کافی نیست؛ اکنون کاملا متوقف شده است. "وائل ابوعمر" مسئول رسانه ای در گذرگاه رفح (مرز جنوب غزه - مصر) به خبرگزاری فرانسه گفت: "از زمان از سرگیری بمباران اسرائیل هیچ کامیون کمک وارد نشده اما آماده سازی برای تخلیه تعدادی از مجروحان در حال انجام است." به گفته سازمان ملل متحد، در منطقه غزه، نیازها بسیار زیاد شده است؛  جایی که بیش از نیمی از خانه ها آسیب دیده یا کاملا ویران شده و 1.7 میلیون نفر هم به دلیل جنگ آواره شده اند. منطقه غزه در محاصره کامل ارتش اسرائیل است.
با پایان آتش بس، ورود کمک های به غزه متوقف شد / “مروه صالح” (۴۷ ساله) گفت: “همه جا بمباران است. ما نه غذا داریم، نه آب و نه لباس. فروشگاه ها خالی است. هوا سرد و گذرگاه مرزی با مصر بسته است”.
 ارتش اسرائیل امروز شنبه برای دومین روز متوالی از زمان پایان آتش بس با حماس، بمباران شدید غزه را ازسرگرفت.
به گزارش عصرایران ، آتش بس هفته گذشته میان حماس – اسرائیل ، امکان آزادی اسیران و زندانیان نزد دو طرف و ارسال کمک های فوری به منطقه محاصره شده غزه را فراهم کرد.
به گفته خبرگزاری فرانسه، وزارت بهداشت در غزه از کشته شدن حدود ۲۰۰ نفر در حملات روز جمعه اسرائیل به این منطقه خبر داد.
آتش بس از روز جمعه ۳ آذر شروع و روز پنجشنبه ۹ آذر ماه به پایان رسید.
سخنگوی ارتش اسرائیل (جاناتان کنریکوس) بامداد شنبه گفت: “ما در حال حاضر در حال حمله به اهداف نظامی حماس در سراسر منطقه غزه هستیم”.
به گزارش خبرگزاری فلسطین (وفا)، نیروهای اسرائیل عملیات شبانه را در مناطق مختلف کرانه باختری اشغالی انجام دادند.
اسرائیل و حماس، هر یک دیگری را مقصر شکست آتش بس موقت معرفی می کنند. این آتش بس موقت اجازه آزادی بیش از ۱۰۰ اسیر اسرائیلی و غیراسرائیلی در غزه را در ازای آزادی ۲۴۰ زندانی فلسطینی در زندان های اسرائیل داد.
حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد پیشنهاد داده “زندانیان فلسطینی” با اسیران “سالمند” مبادله شوند و اجساد گروگان‌های اسرائیلی “کشته شده در بمباران اسرائیل” در غزه تحویل داده شوند.
ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد کشته شدن ۵ گروگان اسرائیلی در منطقه غزه را تایید کرده و به خانواده های آنها هم اطلاع داده است.
ارتش اسرائیل گفته است جسد یکی از آنها را هم پیدا کرده است.
“بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر اسرائیل ،‌ حماس را به “نقض توافق” و “پرتاب موشک” به سوی اسرائیل متهم کرد.
او گفت که دولت اسرائیل متعهد شد “ضربه مهلکی” به حماس وارد کند.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هم در واکنش به پایان آتش بس، “تأسف عمیق” خود را در برابر ازسرگیری درگیری‌ها ابراز کرد.
او گفت امیدوار است “بتواند آتش‌بس را تمدید کند”. وی ادامه داد ازسرگیری عملیات نظامی “نشان می دهد رسیدن به یک آتش بس انسانی موثر چقدر مهم است.”
در مرز شمالی اسرائیل و در همسایگی جنوب لبنان، تبادل آتش بین ارتش اسرائیل و حزب الله لبنان، متحد حماس از سر گرفته شد.
حزب الله لبنان اعلام کرد دو نفر از از اعضای این مجموعه در نتیجه حملات اسرائیل در جنوب لبنان “شهید شدند”. یک غیرنظامی نیز در این حملات، کشته شد. حزب الله لبنان مسئولیت حملات علیه اسرائیل را بر عهده گرفت.
وزارت دفاع سوریه هم اعلام کرد ارتش اسرائیل سحرگاه امروز شنبه حملاتی را در حومه دمشق انجام داد که تلفات جانی در آن گزارش نشده است.
ارتش اسرائیل در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه درباره این اطلاعات، واکنشی نشان نداد.
“رامی عبدالرحمن” مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت نیروی هوایی اسرائیل “هدف های حزب الله” را در محله سیده زینب در جنوب دمشق بمباران کرد.
روز ۷ اکتبر / ۱۵ مهر حماس حمله بی سابقه و غافلگیرکننده ای علیه اسرائیل داشت که منجر به ۱۲۰۰ کشته شد. نیروهای فلسطینی ۲۲۰ نفر را هم در این حمله به اسارت گرفتند و با خود به غزه بردند.
مقامات اسرائیلی مدعی اند اکثر کشته های این حمله حماس، غیرنظامی بودند.
بعد از آن حملات ارتش اسرائیل علیه غزه آغاز شد و درگیری میان دو طرف شدت گرفت.
در حملات اسرائیل به غزه تاکنون نزدیک به ۱۵ هزار نفر کشته شدند که اکثر آنها غیرنظامی هستند. بیش از ۶ هزار کودک در میان کشته شدگان غزه دیده می شوند.
مدیر کل آژانس یونیسف سازمان ملل متحد (کاترین راسل) در نیویورک گفت: “اگر خشونت در این مقیاس و شدت از سر گرفته شود می توانیم فرض کنیم صدها کودک دیگر هر روز کشته و زخمی خواهند شد”.
 همه گروگان ها را آزاد کنید
خبرگزاری فرانسه در گزارش خود نوشت:‌ به گفته مقامات اسرائیلی، پس از آزادی مجموعا ۱۱۰ گروگان از زمان آغاز درگیری، از جمله ۱۰۵ گروگان در جریان آتش بس که بیشتر آنها زن و خردسال بودند، هنوز ۱۳۶ گروگان در دست حماس و گروه های وابسته به آن هستند.
بستگان و حامیان گروگان‌ها روز جمعه در میدان تل‌آویو که به میدان گروگان‌ها معروف شده تجمع کردند.
“ایلان زکریا” عموی یکی از اسیران ۲۰ ساله اسرائیلی به نام ” ادن یروشالمی” گفت که این فرصت برای “مردم فراهم شد تا بیرون بیایند و به ما بپیوندند و زندگی خود را از سر بگیرند”.
“آنتونی بلینکن” وزیر امور خارجه امریکا یک روز پس از سفر به اسرائیل گفت کشورش همچنان بر آزادی اسیران نزد حماس و دیگر گروه های فلسطینی در غزه “متمرکز” است.
“لوید آستین” وزیر دفاع آمریکا نیز به نوبه خود گفت: “ما به همکاری با اسرائیل، مصر و قطر برای بازگرداندن آتش بس به مسیر ادامه می دهیم.”
قطر که نقش میانجی را ایفا می کند، از جامعه بین المللی خواست تا اقدامی انجام دهد زیرا از سرگیری بمباران “فاجعه انسانی” در غزه را تشدید می کند.
آتش بس، دوره ای آرام را برای مردم غزه فراهم و سرعت ورود کمک های بشردوستانه به این منطقه را تسریع کرد. جریان کمک‌ها که قبلاً سازمان ملل گفته بود تا حد زیادی کافی نیست؛ اکنون کاملا متوقف شده است.
“وائل ابوعمر” مسئول رسانه ای در گذرگاه رفح (مرز جنوب غزه – مصر) به خبرگزاری فرانسه گفت: “از زمان از سرگیری بمباران اسرائیل هیچ کامیون کمک وارد نشده اما آماده سازی برای تخلیه تعدادی از مجروحان در حال انجام است.”
به گفته سازمان ملل متحد، در منطقه غزه، نیازها بسیار زیاد شده است؛  جایی که بیش از نیمی از خانه ها آسیب دیده یا کاملا ویران شده و ۱٫۷ میلیون نفر هم به دلیل جنگ آواره شده اند.
منطقه غزه در محاصره کامل ارتش اسرائیل است.
وضعیت بهداشتی در غزه هم در حال بدتر شدن است. سازمان بهداشت جهانی ۱۱۱ هزار مورد عفونت حاد تنفسی و ۳۶ هزار مورد اسهال در کودکان زیر ۵ سال را در میان آوارگان غزه گزارش کرده است.
“مروه صالح” (۴۷ ساله) که پس از آواره شدن از شهر غزه (شمال) به خان یونس (جنوب) رسید، ناامید است. او گفت: “همه جا بمباران است. ما نه غذا داریم، نه آب و نه لباس. فروشگاه ها خالی است. هوا سرد و گذرگاه مرزی با مصر بسته است”.
او به خبرگزاری فرانسه گفت: “چه زمانی جهان ما را انسان خواهد دید؟ من و خانواده ام شهروندان غیرنظامی هستیم. ما ارتباطی با این جنگ نداریم.”
 در شهر رفح در جنوب منطقه غزه، مردی پس از حمله هوایی اسرائیل در میان آوار خانه‌اش فریاد می‌زند: «فرزندان من کجا هستند؟ حرام است دنیا، بچه‌هایم کجا هستند؟»
انس ابودقا (۲۲ ساله) که خانه خود را نیز از دست داده به خبرگزاری فرانسه روز جمعه گفت که در این منطقه محاصره شده فلسطین، “جنگ با وحشیانه ترین شکل ممکن، بازگشت”.
دقیقاً در ساعت هفت صبح جمعه (دیروز) به وقت محلی، اسرائیل بمباران خود را از سر گرفت و ساکنان غزه به صورت گسترده شروع به فرار کردند.
ساکنان منطقه غزه با موتور سیکلت، دوچرخه و دیگر وسایل نقلیه فرار می‌کنند، اما بیشتر اوقات پیاده، کیسه‌های پلاستیکی حاوی برخی وسایل خود را حمل می‌کنند. آنها در صف‌های طولانی راه می‌روند که در میان هرج و مرج حاکم، برخی حوادث مانع از پیشرفت آنها می‌شود.
 در بیمارستان ناصر در “خان یونس” (جنوب منطقه غزه)، “انس ابودقا” به خبرگزاری فرانسه گفت: ” در خانه بودیم. بمباران شد. تقریباً هفت زخمی داشتیم. خانه های ما در حالی که داخل آنها بودیم کاملاً ویران شد.”
یکی از نزدیکان وی به نام “جمیل ابودقا”  که سرش را باندپیچی کرده بود، توضیح داد: “در خانه بودیم که بمباران شروع شد، مورد هدف بمباران هوایی قرار گرفتیم… خانه ما را ویران کردند و این دومین خانه ماست که نابود شود”.
خانم “امل ابودقا” نیز به نوبه خود گفت: “ما در خانه‌های خود خوابیده بودیم که ناگهان خانه را هدف قرار دادند”.
وی با گریه ادامه داد: “نمی‌دانم چه بر سر پسران و دخترانم آمده‌ است. آنها منطقه ای را که ما در آن زندگی می کنیم کاملاً از بین بردند.”
“لینا حمدان” ۱۰ ساله روی یکی از تخت های بیمارستان مملو از افراد مجروح نشسته و با گریه گفت: “خواب بودم که صدای بمباران را شنیدم. برادرانم شروع به جیغ زدن کردند.”
لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=4552

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات