• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
13

معاون استاندار خوزستان: باید تلاش کنیم اقتصاد فرهنگ و هنر تقویت شود

  • کد خبر : 3989
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
معاون استاندار خوزستان: باید تلاش کنیم اقتصاد فرهنگ و هنر تقویت شود

ایسنا/خوزستان معاون سیاسی‌ اجتماعی استاندار خوزستان با بیان این که در حوزه اعتقادی و اجتماعی فرهنگ زیربنا است، گفت: هنر باید در مسیر رشد و تعالی انسانی به کار گرفته شود. عبدالله افرازه‌شهاوند در آیین تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خورستان که امروز (۲۹ مرداد ۱۴۰۲) در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی […]

ایسنا/خوزستان معاون سیاسی‌ اجتماعی استاندار خوزستان با بیان این که در حوزه اعتقادی و اجتماعی فرهنگ زیربنا است، گفت: هنر باید در مسیر رشد و تعالی انسانی به کار گرفته شود.

عبدالله افرازه‌شهاوند در آیین تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خورستان که امروز (۲۹ مرداد ۱۴۰۲) در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد، با بیان این که جامعه پویا جامعه متکثر است گفت: اختلاف نظرها به خصوص در مساله‌های حوزه نظری، حوزه علوم انسانی، جامعه‌شناسی و امور فرهنگی بسیار است. بنابراین باید به نظرات یکدیگر احترام بگذاریم.

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی‌ اجتماعی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: کسی منکر هنر و موسیقی نیست اما قرار است هنر در مسیر رشد و تعالی انسانی به کار گرفته شود.

او با تصریح این مطلب که دفتر حوزه فرهنگ پراکنده است افزود: فعالیت‌های جزیره‌ای و پراکنده بسیار هستند. به‌ همین دلیل در تلاش هستیم به سمت یک راهبرد حرکت کنیم تا آسیب‌ها را رسیدگی و چالش‌ها را رفع کنیم و در حوزه حمایت از فعالیت‌های هنری و فرهنگی در چارچوب قانون عمل کنیم.

معاون سیاسی‌ اجتماعی استانداری خوزستان افزود: علاوه بر تلاش برای مسایل محتوایی تلاش می‌کنیم که اقتصاد فرهنگ و هنر هم تقویت شود و حمایت لازم را انجام دهیم.

وی بیان کرد: در حوزه اعتقادی و اجتماعی فرهنگ زیربناست؛ بدین معنی که جامعه‌ای که فرهنگ قوی داشته باشد و در حوزه‌ فرهنگی تربیت و ریشه پیدا کند در مقابل هر نوع نارسایی و مشکل و کمبودی محکم و استوار خواهد بود اما در مقابل اگر فرهنگی در این حوزه ترقی پیدا نکند با کوچکترین تزلزل در حوزه‌های دیگر ابعاد شخصیتی او دچار اشکال می‌شود.

افرازه‌شهاوند با بیان این‌که رسالت بسیار حساس، سخت و سنگین است متذکر شد: ۲ رکن اصلی در حوزه مسؤولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد که یکی از آن‌ها رصدشناختی مسأله‌های فرهنگی جامعه است تا بتواند مهمترین چالش‌ها و مسایل در حوزه فرهنگی را شناسایی کند و رکن دیگر نیز این است که باید برای سلیقه‌های مختلف در حوزه‌های متفاوت طراحی و برنامه‌ریزی داشته باشد.

همچنین  آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که باید رابطه تنگاتنگی بین فرهنگ و هنر در نظر گرفته شود گفت: فرهنگ بدون هنر قابل عرضه نیست و هنر نیز اگر در راستای فرهنگ متعالی خداوند قرار نگیرد بی‌هنری و ابتذال است و باید دور ریخته شود.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آنچه اصالت دارد ایده و فرهنگ است، ادامه داد: هنر ابزاری‌ است که در راستای فرهنگ باید به آن نگاه شود. هنری که در خدمت ایده‌های الهی قرار بگیرد متعالی می‌شود.

وی با بیان این‌که قرآن که بزرگترین و متعالی‌ترین فرهنگ متصور انسانی است از همان روز اول هنر را مورد غفلت قرار نداده است افزود: هنر با ابزار قرآن نازل شد و همچنین اعجاز قرآن که وجوه مختلفی دارد اولین آن هنر فصاحت و بلاغت است. بنابراین هنر را از فرهنگ قرآن و اسلام نمی‌شود جدا کرد.

حیدری با اشاره به حدیث امام صادق (ع) که می‌فرمایند هر کس به گوینده‌ای گوش فرادهد او را پرستیده است پس اگر گوینده از خدای متعال می‌گوید ‌او خدا را پرستیده است و اگر گوینده ‌از طرف شیطان حرف می‌زند به یقین شیطان را پرستیده است گفت: به این حدیث اکتفا می‌کنم که ما فقط دو نوع پرستش الهی و پرستش شیطانی داریم و از این دو نوع خارج نمی‌شویم چنانکه همه‌ گرایش‌ها و ایده‌آل‌ها به خدا و ابلیس بازمی‌گردد زیرا جریان سومی در جهان خلقت وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که این آیین برای تکریم برادری و معارفه بردار دیگری جهت سکان‌داری اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان تشکیل شده است گفت: از زحمات حجت‌الاسلام و المسلمین رضا کلاه‌کج برای فعالیت در اداره کل ارشاد استان که نزدیک به دو سال بود تشکر می‌کنیم و همچنین به سکان‌دار جدید آقای مجید منادی تبریک می‌گوییم و آرزوی موفقیت برای ایشان داریم.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: امیدواریم حدیث ذکر شده از امام صادق (ع) آویزه‌ گوش همه‌ ما به خصوص دست‌اندرکاران فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرد.

در ادامه مجید منادی مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، گفت: وظیفه ما خدمت‌رسانی و تلاش برای مهیا کردن فضا برای ظرفیت‌های مجموعه کارکنان در شهرستان‌ها و توجه هرچه بیش‌تر به آنهاست.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های اداره کل ارشاد را به دور از حاشیه‌ها و با تمرکز بر روی خدمت و اولویت‌های مهم پیش خواهیم برد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=3989

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات