• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
گزارش «روزان » از یک تراژدی برای آمریکا و جهان؛

 نامزدی مجدد ترامپ از حزب جمهوری خواه

  • کد خبر : 5473
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
 نامزدی مجدد ترامپ از حزب جمهوری خواه

نشریه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت، نامزدی دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری ایالات متحده یک تراژدی برای حزب جمهوری‌خواه و کشوری است که ادعا می‌کند به آن خدمت می‌کند. با مشخص شدن نتایج انتخابات‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا در سه‌شنبه بزرگ، جو بایدن و دونالد ترامپ در واقع یک گام به رقابت با […]

نشریه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت، نامزدی دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری ایالات متحده یک تراژدی برای حزب جمهوری‌خواه و کشوری است که ادعا می‌کند به آن خدمت می‌کند.
با مشخص شدن نتایج انتخابات‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا در سه‌شنبه بزرگ، جو بایدن و دونالد ترامپ در واقع یک گام به رقابت با یکدیگر در انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر نزدیک‌تر شدند.
بایدن ۱۴۹۷ رای هیات نمایندگی از ۱۹۶۸ رای که لازم دارد، به دست آورد. ترامپ هم در ۱۴ انتخابات مقدماتی از ۱۵ رقابت مقدماتی جمهوری‌خواهان در روز سه‌شنبه پیروز شد. ترامپ برای تضمین نامزدی جمهوری‌خواهان به رای ۱۲۱۵ هیات نمایندگی نیاز دارد.
در نتیجه ترامپ قرار است در رقابتی با جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، رقابت کند اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد رای‌دهندگان آمریکایی در کل از این وضعیت راضی نیستند. طبق نظرسنجی‌ها، اکثریت رای‌دهندگان فکر نمی‌کنند بایدن یا ترامپ باید به دنبال انتخاب مجدد باشند. برخی همچنان نگران سن بایدن ۸۱ ساله و همچنین پرونده‌های قضایی متعدد علیه ترامپ هستند.
در مطلب روز چهارشنبه نیویورک‌تایمز آمده است: «با پیروزی‌های دونالد ترامپ در روز سه‌شنبه، او به اوج رسیده است تا رای ۱۲۱۵ هیات نمایندگی لازم برای کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری را به دست آورد. بقیه آن امور نمایشی است. این حزب تبدیل به ظرفی برای تحقق جاه‌طلبی‌های آقای ترامپ شده است و او قطعا برای سومین بار پرچمدار آن خواهد بود.»
ترامپ تنها یک دوره رئیس‌جمهور آمریکا شد و برای دور دوم مقابل بایدن دموکرات شکست خورد و این بار تلاش دارد تا این رقیب سالخورده را شکست دهد و دوباره سکان هدایت کاخ سفید را به دست بگیرد. ترامپ دو مرتبه پیش از این نامزد جمهوری‌خواهان شده است.
هیات سردبیری روزنامه نیویورک‌تایمز می‌نویسد: «به همین ترتیب، به نظر می‌رسد که این حزب آماده است تا از وعده‌های خود برای حمایت از اوکراین و تعهد دیرینه‌اش به امنیت متحدان ناتو در اروپا چشم‌پوشی کند. زمانی که آقای ترامپ درباره وادار کردن کشورهای ناتو به “پرداخت” هزینه بیشتر تهدید کرد و گفت در غیر این صورت او روسیه را تشویق می‌کند تا “هر کاری دلش می‌خواهد” با آنها انجام دهد، بسیاری از رهبران جمهوری‌خواه چیزی نگفتند.»
هیات تحریریه این نشریه استدلال کرد: «حزب جمهوری‌خواه همه مسئولیت‌ها را رها کرده و در عوض به سازمانی تبدیل شده که هدف آن انتخاب یک فرد به قیمت هر چیز دیگری از جمله صداقت، اصول، سیاست و میهن‌پرستی است. آقای ترامپ به عنوان یک فرد، تحقیر قانون اساسی و حاکمیت قانون را نشان داده است که او را برای تصدی این پست ناتوان می‌کند. اما وقتی کل یک حزب سیاسی، به‌ویژه یکی از دو حزب اصلی در کشوری به قدرتمندی ایالات متحده، به ابزار آن شخص و خطرناک‌ترین ایده‌های او تبدیل می‌شود، آسیب همه را متاثر می‌کند.»
نیکسون در سالهای ۱۹۶۰ و ۱۹۶۸ و ۱۹۷۲ و ترامپ نیز در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، جو بایدن را به مناظره دعوت کرد و گفت آماده است در هر زمان با او مقابله کند.
دونالد ترامپ در پلتفرم اجتماعی خود موسوم به «تروث سوشال» نوشت: «برای خیر کشورمان مهم است که من و جو بایدن (رئیس‌جمهور فعلی آمریکا) در مورد موضوعاتی که برای آمریکا و مردم آمریکا بسیار حیاتی هستند، بحث کنیم. بنابراین، من خواستار مناظره هستم، در هر زمان، هر کجا، هر مکان!»
او نوشت: «مناظره‌ها می‌تواند توسط کمیته ملی دموکرات‌های فاسد، یا زیرمجموعه آنها، کمیسیون مناظرات ریاست جمهوری (CPD) اداره شود. من مشتاقانه منتظر دریافت پاسخ هستم. از توجه شما به این موضوع متشکرم!»
به نقل از ایسنا با کنار کشیدن نیکی هیلی از رقابت درون حزبی جمهوری‌خواهان آمریکا، ترامپ به تنها گزینه باقیمانده جمهوری‌خواهان تبدیل شده و پیش‌بینی می‌شود بایدن در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر با این رهبر سابق کاخ سفید روبرو شود.
بایدن قرار است شامگاه پنج‌شنبه ساعت ۲۱ به وقت آمریکا نطق سالانه در کنگره داشته باشد. ترامپ گفت او یک برنامه زنده بدون سانسور از نطق «وضعیت کشور» جو بایدن «کلاهبردار» اجرا خواهد کرد.
ترامپ گفت: من در پاسخی سریع، تمام اظهارات نادرست او را اصلاح خواهم کرد، به‌ویژه در رابطه با وضعیت مرزی (با مکزیک) و اینکه او اف‌بی‌آی، وزارت دادگستری، دادستانی کل و دادستانی‌ منطقه‌ای را به سلاح تبدیل کرده، اینکه مخالفان سیاسی را تحت پیگرد قرار می‌دهد، به‌ویژه در رابطه با خودم که هیچگاه پیش از این در این کشور انجام نشده است! ما قبلا این کار را با موفقیتی فوق‌العاده انجام دادیم و تمام رکوردها را شکستیم. مهم است که این کشور حقیقت را دریافت کند.
دونالد ترامپ سه‌شنبه در رقابت مقدماتی جمهوری‌خواهان در ۱۵ ایالت، توانست آرای ۱۴ ایالت را به دست آورد و یک ایالت را به نیکی هیلی واگذار کرد و شکست خورد. با این حال، موفقیت او به حدی چشمگیر بود که هیلی از رقابت‌ها به طور کلی کنار کشید.
در همین حال سه منبع مطلع گفتند دونالد ترامپ که فورا به دنبال تزریق پول نقد برای کمک به کمپین ریاست جمهوری خود است، یکشنبه در پام بیچ فلوریدا با ایلان ماسک، یکی از ثروتمندترین مردان جهان و چند حامی مالی ثروتمند جمهوری‌خواه دیدار کرد. به گفته آنها، ترامپ و تیمش در تلاش هستند تا کمک‌کنندگان بزرگ دیگری را برای تقویت مالی او پیدا کنند.
هنوز مشخص نیست که آیا ایلان ماسک قصد دارد بخشی از دارایی خود را برای تقویت ترامپ خرج کند یا خیر. اما پست‌های اخیر او در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که او فکر می‌کند ضروری است که بایدن در ماه نوامبر شکست بخورد و افرادی که به طور خصوصی با ماسک صحبت کرده‌اند، تأیید می‌کنند که این در واقع نظر اوست.

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=5473

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات