• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان:

کارگروه تخصصی برقراری ارتباط تجاری خوزستان و عربستان تشکیل شود

  • کد خبر : 5391
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
کارگروه تخصصی برقراری ارتباط تجاری خوزستان و عربستان تشکیل شود
محمد راضی جلالی در نخستین نشست کارگروه برقراری روابط اقتصادی و تجاری با کشور عربستان در محل اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: از الزامات برقراری ارتباط تجاری با کشور عربستان، احصای نیاز و شناخت فرصت‌های سرمایه‌گذاری این کشور است، در این راستا می‌توان از تجربیات و اطلاعات بازرگانانی که با کشور عربستان تجارت دارند استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار خوزستان گفت: کارگروه تخصصی و نقشه راه فراهم‌سازی ارتباط تجاری بین استان خوزستان و کشور عربستان باید ایجاد شود.

محمد راضی جلالی در نخستین نشست کارگروه برقراری روابط اقتصادی و تجاری با کشور عربستان در محل اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: از الزامات برقراری ارتباط تجاری با کشور عربستان، احصای نیاز و شناخت فرصت‌های سرمایه‌گذاری این کشور است، در این راستا می‌توان از تجربیات و اطلاعات بازرگانانی که با کشور عربستان تجارت دارند استفاده کرد.

وی گفت: برای برقراری ارتباط تجاری با کشور عربستان لازم است که زمان‌بندی مشخصی برای عملیاتی کردن این موضوع انجام شود و از این نسخه برای برقراری ارتباط تجاری با سایر کشورها نیز استفاده کرد.

راضی جلالی با بیان اینکه استفاده از انرژی پاک یکی از موارد مورد توجه کشور عرستان است افزود: این کشور در حال ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی است که نشان می‌دهد استفاده از این تکنولوژی چقدر برای این عربستان اهمیت دارد و یکی از ظرفیت‌های تجاری این کشور محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار خوزستان ادامه داد: شناسایی نیازها و فرصت‌های سرمایه گذاری این کشور از جمله موارد قابل توجه برای ایجاد ارتباط تجاری با کشور عربستان است.

وی اظهار کرد: از اتاق‌های بازرگانی استان انتظار می‌رود برای تقویت ارتباط تجاری این استان با کشورهای دیگر اقدامات موثرتری انجام دهند تا روز به روز شاهد افزایش حجم صادرات از خوزستان باشیم.

راضی جلالی بیان کرد: مجرای ارتباط خوزستان با کشورهای دیگر باید توسط اتاق‌های بازرگانی استان فراهم شود.

وی با تاکید بر برگزاری نشست با سفرای کشورهای طرف تجاری با خوزستان در اتاق‌های بازرگانی استان توضیح داد: ارتباط تجاری با کشورهایی همچون کویت، بلاروس و یا هر کشور دیگری که آمادگی ارتباط تجاری خود را با خوزستان اعلام کرده است باید تقویت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار خوزستان اظهار کرد: جنس ارتباط تجاری ایران با کشور عربستان متفاوت است و باید بر نفوذ کشورهایی همچون آمریکا در این کشور نیز توجه داشت .

راضی جلالی با بیان اینکه همواره باید تحریم‌ها و اثرات آن بر تجارت باید مورد توجه بازرگانان و مدیران اقتصادی باشد تصریح کرد: برای برقراری ارتباط تجاری با کشور عربستان، شناخت بازار و فرصت‌های سرمایه‌گذاری این کشور بسیار مهم است.

در این نشست مصوب شد تا کارگروهی برای ایجاد ارتباط تجاری بین خوزستان و کشور عربستان در استان تشکیل شود.

 

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=5391

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات