• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
در طول سال جاری؛

یک هزار و ۱۷۳ قطعه مورد نیاز صنعت نفت در شرکت نفت و گاز آغاجاری بومی‌سازی شد

  • کد خبر : 5356
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
یک هزار و ۱۷۳ قطعه مورد نیاز صنعت نفت در شرکت نفت و گاز آغاجاری بومی‌سازی شد
 مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: در سال جاری یک هزار و ۱۷۳ قطعه مورد نیاز صنعت نفت و گاز در واحدهای مختلف این مجموعه صنعتی بومی‌سازی شده است.

جواد تقی‌زاده در نشست با رسانه های استان خوزستان در محل شرکت نفت و گاز آغاجاری در شهرستان امیدیه اظهارکرد: ابتدا جا دارد یاد و خاطره “امیر محمد انصاری” دانش آموز ۱۶ ساله اهل امیدیه که برای نجات ۲ خواهر و مادرش به دل آتش زد و جان خود را فدا کرد را گرامی بداریم ؛ این ایثارگری نشان داد که همچنان مسیر شهدایی نظیر بهنام محمدی و حسین فهمیده ادامه دارد و رویش های انقلاب، جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با اشاره به اقدامات مهم این شرکت در سال جاری افزود: شرکت نفت و گاز آغاجاری یکی از شرکت های پرظرفیت و با اهمیت در حوزه نفتی است که از نظر نیروی انسانی در وزارت نفت و شرکت ملی نفت بی نظیر است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری ادامه داد: در سال جای کارهای ماندگاری در این شرکت جهت افزایش و پایداری تولید انجام شده که یکی از اقدامات اساسی، اصلاحاتی بود که روی ۶ حلقه چاه انجام و روزانه پنج هزار بشکه به ظرفیت تولید اضافه کرد.

وی تصریح کرد: همچنین ایمن سازی و تعویض شیرآلات تاج سه حلقه چاه و صرفه جویی یک همت در هدر رفت تولید، یکی دیگر از اقدامات مهم و اساسی این شرکت در سال جاری بود.

تقی‌زاده بیان کرد: تاب‌آوری میدان های های پرنج و پارسی و افزایش تولید به ۶ هزار بشکه نیز یکی از اقدامات موثری در افزایش تولید این شرکت طی سال جاری است.

وی یادآور شد: این شرکت با استفاده از تکنولوژی مدرن ۲ حلقه چاه را به سرویس بازگرداند که روزانه چهار هزار بشکه به تولید این شرکت اضافه کرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: تاکنون ۷۲ عملیات توسط، دستگاه لوله مغزی سیار در این شرکت انجام شد که در ۲۲ حلقه چاه انجام و ۲۳ هزار بشکه نیز در پی این اقدامات به تولید اضافه شد.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری ، با توجه به اینکه تاسیسات و خطوط لوله عمر بالایی داشتند، با اجرای عملیات‌هایی، ۱۹ هزار ۶۳ نقطه ایمن سازی شده است.

تقی زاده از دیگر اقدامات مهم و تأثیرگذار این شرکت را تعمیر مخزن ثقلی مارون ۲ عنوان کرد و افزود: همچنین پایداری برق ۱۴۹ ترانسفورماتور ، تعمیرات اساسی ۱۳۰ قطعه با صرفه جویی بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال از دیگر اقداماتی بود که برای افزایش تولید موثر بود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: نیروهای این شرکت با از خود گذشتگی با حداقل امکانات کارهای بزرگی انجام داده اند و اجازه ندادند چرخه تولید نفت در این مجموعه کند شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حلقه چاه ۲۰۵ آغاجری مشکل نشت گاز پیدا کرد ادامه داد: اگر از خود گذشتگی نیروهای عملیات نبود حوادث بزرگی رخ داده بود و خسارت سنگینی به مجموعه نفت وارد می شد.

تقی زاده انجام مسئولیت های اجتماعی را یکی از موضوعات پر اهمیت در شرکت نفت و گاز آغاجاری دانست و گفت: حوزه پیرامون این مجموعه هشت شهرستان را پوشش می دهد که تاکنون در زمینه مسئولیت های اجتماعی از قبیل ایمن سازی جاده ها، احداث سالن های ورزشی، تعمیرات مساجد و مدارس حدود ۲۴ طرح را اجرا کرده است.

وی افزود: در بحث پساب کارخانه های نمک زدایی نیز با شرکت های دانش بنیان ارتباط موثری برقرار شده و توانستیم مانع شویم که یک قطره از این پساب دور ریز شود.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری پساب مجموعه های این شرکت با استفاده از فرآیندهای بهره وری در حوزه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: احداث یادمان شهید گمنام در بام امیدیه، احداث مجموعه پیست کارتینگ استاندارد کشوری، احداث کارگاه بتن، بازسازی استخر کارگری بعد از ۲۳ سال، احداث خانه بازی کودکان و نهالستان، احداث زمین چمن ساحلی، افتتاح خانه بازی رایانه آقایان، ساختمان زورخانه امیدیه و راه اندازی سالن بیلیارد برای بانوان نیز از دیگر اقداماتی است که در حوزه مسئولیت های فرهنگی و اجتماعی این شرکت انجام شده است.

شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری از شرکت های فرعی شرکت ملی مناطق نفتخیز می باشد که از لحاظ قدمت دومین شرکت بعد از نفت و گاز مسجدسلیمان است.

گستره جغرافیایی شرکت آغاجاری در سه استان خوزستان، کهلگیلویه و بویر احمد، بوشهر و هشت شهرستان است که ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و از نظر تولیدی یک پنجم تولید مناطق نفتخیز جنوب را انجام می دهد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در ساخت قطعات دستگاه های فرآیندی جز شرکت های پیشرو صنعت نفت کشور است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=5356

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات