• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

 خدعه هدفمند اسرائیل

  • کد خبر : 5590
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
 خدعه هدفمند اسرائیل

حمله رژیم اشغالگر به کنسولگری ایران در دمشق که بخشی از سرزمین کشور عزیزمان محسوب می شود و هدف قرار دادن تعدادی از هموطنان نظامی مان، مغایر با همه قوانین بین المللی و از هر نظر محکوم است. گرچه کام های بسیاری از مردم از کاستی های حکمرانی تلخ است، اما این محکومیت، فراتر از […]

حمله رژیم اشغالگر به کنسولگری ایران در دمشق که بخشی از سرزمین کشور عزیزمان محسوب می شود و هدف قرار دادن تعدادی از هموطنان نظامی مان، مغایر با همه قوانین بین المللی و از هر نظر محکوم است. گرچه کام های بسیاری از مردم از کاستی های حکمرانی تلخ است، اما این محکومیت، فراتر از اختلاف نظرها و فارغ از هرگونه نگاه حزبی و سیاسی و جریانی، و به اقتضای تعلق و تعهد به وطن است.

رژیم نتانیاهو که با بحران های داخلی و اجتماعات گسترده خیابانی مواجه است، برای نجات از بن بست غزه که در عیار یک رسوایی اخلاقی، سیاسی، بین المللی و نظامی نمایان شده است، از مدت ها قبل استراتژی ترور و گسترش جنگ را برگزیده است چرا که از نظر او این یک بازی دو سر برد برای اسرائیل است.

در شرایطی که افکار عمومی جهان، با رنج فلسطینیان همدلی بی سابقه ای داشته و در برابر نسل کشی جاری به پا خاسته است، اسرائیل تلاش دارد با گسترش سطح و ارتفاع بحران، تمرکز از غزه را به نقطه ی دیگری منتقل، و با خارج شدن فلسطین از صدر موضوعات جهان، فضای تنفس برای ارتش بی انگیزه، سرگردان و بی هدف فراهم نماید که بیم جنایات بیشتر علیه بشریت را به دنبال خواهد داشت، و چه بسا هدف نهایی درگیر ساختن مستقیم آمریکا و ایران و انتقال هزینه های جنگ در سطح منطقه به آمریکا باشد. فراموش نکنیم که به دلیل شرایط انتخابات آتی آمریکا، اختلاف نظرهایی بروز کرده است و نتانیاهو هم بی میل به درگیر ساختن بایدن در مهلکه ی جاری و نهایتا شکست او در برابر ترامپ نیست.

علاوه، در صورت گسترش جنگ به سطحی جدید، عمق و معنای درگیری در غزه، با تغییری استراتژیک مواجه شده و پیامدهای قبلی را برای اسرائیل نخواهد داشت. برای این رژیم، هر گونه شکست از فلسطینیان تحت محاصره و اشغال، بحران موجودیت ایجاد خواهد کرد. چرا که در شرایط فعلی، هرگونه شکست اسرائیل، شکست از یک گروه تحت محاصره و اشغال وستم است و با معنای درگیری با یک کشور ثالث دارای ارتش کلاسیک و مجهز تفاوت جدی دارد. علاوه، جهان که با رنج فلسطین همدل است، ممکن است به همان میزان حامی کشورهای دیگر درگیر در این صحنه نباشد. از این روی، حفظ هشیاری در برابر خدعه جدید اسرائیل یک ضرورت است و در این حال اقدامات پیشگیرانه و کاستن از آسیب پذیری ها با توجه به سیاست شناخته شده ی ترور اسرائیل، بیش از پیش انتظار می رود.

 

لینک کوتاه : https://roozankhabar.ir/?p=5590
  • نویسنده : ابوالفضل فاتح-روزنامه نگار

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آنتونیو گوترش، سازمان ملل، نیویورک اجتماعی اربعین، عراق، ایران، زائران ارمنستان، جمهوری آذربایجان، درگیری نظامی اصول گرایان، اصلاح طلبان، انتخابات، احزاب افغانستان،مهاجران،افغان،هیرمند،طالبان اقتصاد انتخابات،اصولگرا،مهندسی،خالص،سازی ایران ایران، آمریکا، برجام ایران، آمریکا، برجام، مذاکرات وین، روسیه، میخائیل اولیانوف ایران، روسیه، برجام، مذاکرات وین بازار مسکن، بازار خودرو، رکود اقتصادی، رونق اقتصادی برجام، ایران، آمریکا، اروپا برجام، مذاکرات وین، رابرت مالی، احیای برجام تهران توافق، ایران، برجام، آمریکا تولید تیراندازی حسن یزدانی، دیوید تیلور، کشتی قهرمانی جهان حسن یزدانی، کشتی قهرمانی جهان، دیوید تیلر خبر خبری دانشگاه رئیسی رئیسی، بانک مرکزی، اقتصاد رهبر سیاسی سیل، خسارت، مدیریت بحران، بارندگی غزه،اسرائیل،حماس،فلسطین،الاقصی غزه،حماس،اسرائیل فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، روزنامه فرهنگ فرهنگی متروپل، آبادان، بحران اجتماعی مجلس محرم، عزاداری، ترافیک، تاسوعا و عاشوار مذهبی مهسا امینی، قالیباف، مجلس، گشت ارشاد مهسا امینی، پلیس تهران، گشت ارشاد مهسا امینی، گشت ارشاد، پلیس تهران ورزش وزیر صنعت کاخ باکینگهام، ملکه الیزایت، انگلستان، سلطنت گشت ارشاد، مهسا امینی، اعتراضات